فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در بحث عملیات‌های پهپادی توانسته‌ایم از کشورهای دیگر پیشی بگیریم.

امیر صباحی‌فرد: در عملیات‌ پهپادی توانسته‌ایم از کشورهای دیگر پیشی بگیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص روند به کار گیری و اهمیت پهپادها در نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: حوزه پهپاد در جنگ‌های امروزی یک پدیده جدید و نوین است که در کل دنیا دارد این اتفاق می‌افتد. ما برای اینکه در بحث عملیات‌های پهپادی بتوانیم از کشورهای دیگر پیشی بگیریم که امروز هم توانسته‌ایم این کار را انجام دهیم، بایست یکسری اقدامات انجام می‌دادیم از جمله برگزاری رزمایش‌ها و عملیات پهپادی بسیار موفقی که برای اولین بار در سطح کشور به حول و قوه الهی که چندی پیش انجام گرفت.

وی با اشاره به انجام موفق رهگیری هوایی پهپادی برای اولین بار در رزمایش اخیر پهپادی ارتش در کویر سمنان گفت: رزم هوایی موضوع بسیار پیچیده‌ای است هم محاسبات سنگین و هم ملاحظات جانبی زیادی دارد، که نیروی پدافند هوایی ارتش توانست این عملیات پیچیده را توسط پهپاد بومی انجام دهد که من این دستاورد بزرگ را به فرمانده معظم کل قوا و به ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم که فرزندان شما در نیروی پدافند هوایی موفق شده‌اند در اوج تحریم‌های ظالمانه به چنین کار بزرگی دست پیدا کنند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: نیروی پدافند هوایی طی یک کار مشترک شبانه‌روزی علمی بسیار پیچیده با همکاری وزارت دفاع توانسته است به این مهم دست پیدا کند. آنچه که در صحنه و میدان رزم رزمایش اخیر دیده شد، بیانگر بسیاری از واقعیت‌ها ست. عزیزان ما در نیروی پدافند هوایی به صورت شبانه روزی در بیابان‌ها و در نقاط مختلف تلاش کردند تا شما ثمره و نتیجه این تلاش‌های پی در پی را ببینید و من این دستاوردها را به ملت متدین، فهیم و شریف ایران اسلامی تقدیم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی این توانمندی را دارد که هر مأموریتی که به او واگذار می‌شود را با موفقیت انجام دهد. حقیقت این است که در حوزه پهپادی حتی در دنیا از رهگیری هوایی پهپادی مأموریت سنگین‌تر نداریم ولی ما قادر بودیم این کار را انجام دهیم.

امیر صباحی فر در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید در حوزه پهپادی علیه کشورمان نیز گفت: شما تحریم‌ها را دارید می‌بینید و توانمندی‌های ما را نیز در کشور می‌بینید. ما چهل سال است که تحریم شده‌ایم اما آیا این تحریم‌ها اثری در توان رزم ما داشته است؟ خیر. هر چه تحریم‌ها بیشتر شود، توان رزم ما نیز بیشتر خواهد شد. ما هیچ وابستگی و هیچ نیازی به سایر کشورها نداریم، روی پای خود ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد. برای این هدف بایستی قوی باشیم و شما نمونه قوی بودن را در رزمایش اخیر مشاهده کردید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.