احسان خاندوزی از اقدام دولت در بکارگیری ظرفیت کشورهای همسایه برای انتقال ارز و دسترسی به منابع کشور در خارج و رفع برخی از مشکلات تبادل ارزی با این روش خبر داد.

بکارگیری ظرفیت کشورهای همسایه برای انتقال ارز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: وزیر اقتصاد امروز با ارائه گزارشسی در حاشیه جلیه هسئت وزیران در خصوص اقدامات انجام شده برای دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور گفت: از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده و برخی از مشکلات هم برای تبادل ارز رفع شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه یکی از دستور کارهای ۲ سال اخیر استفاده از ظرفیت اقتصادی ارتباط با کشورهای همسایه و هم‌سو و شرکای راهبردی است تا بتوانیم بخشی از اثرات تحریمی انتقال ارز و تسهیلات در شبکه بین‌المللی بانکی را حل کنیم، افزود: در بسیاری از موارد ارزهایی که در کشورهای همسایه بلوکه شده بود، توانستیم به آن دسترسی یابیم و در برخی موارد این امر اجرایی شده است.

وی به همکاری با بانک توسعه اسلامی در جده اشاره کرد و گفت: این اقدام کمک می کند  تا افراد سرمایه گذار و تجار دو کشور با یکدیگر همکاری کنند. در عربستان نیز تعاملات برای تسریع در ارز حجاج بهبود یافته تا حجاج و سرمایه گذاران نسبت به مسائل ارزی اقدام کرده و مشکلی در این حوزه نداشته باشند.

کاهش زمان استعلامات گمرکی به نصف

وی از کاهش ۵۵ درصدی تعداد بخشنامه‌های حوزه گمرک و تجارت خارجی خبر داد و گفت: متوسط زمان استعلامات گمرکی از ۱۲ روز به ۶ روز کاهش یافت و آن را به ۳ روز هم خواهیم رساند.

وزیر اقتصاد یادآورشد: در حوزه استعلامات گمرکی متوسط زمانی به ۶ روز کاهش یافت. این مسیر را ادامه خواهیم داد و این اقدامات ادامه می‌یابد تا رکورد کاهش مقررات در حوزه تجارت خارجی کشور شکسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.