با وجود خیزش سراسری در سطح جهان برای حمایت از مردم فلسطین، کشورهای فرانسه و آلمان از برگزاری تجمعات مردمی حامیان فلسطین جلوگیری کرده اند.

سرکوب حامیان فلسطین در فرانسه و آلمان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه توانای فارس؛ در حالی که در روز ۱۳ اکتبر ده ها هزار نفر در سراسر جهان برای محکوم کردن حملات اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمده و تظاهرات کردند، برگزاری این اجتماعات در کشورهای فرانسه و آلمان ممنوع اعلام شد.

به طوریکه از ۷ اکتبر و همزمان با تشدید درگیری ها میان رژیم صهیونیستی و مردم غزه، فعالیت گروه های حامی فلسطینیان به بهانه جلوگیری از بی نظمی های اجتماعی و یهودی ستیزی، در این دو کشور به شدت سرکوب شده است.

حامیان فلسطین در کشورهای فرانسه و آلمان می گویند که با اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی باید نگران دستگیری خود، از دادن شغل و ایجاد مشکل در وضعیت مهاجرتی خود باشند و نمی توانند به طور آزادانه از مردم غزه حمایت کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله فرانسوی در این باره می گوید: ما به دلیل ترس حتی امکان حمایت از یک موضوع بشردوستانه را نداریم.

در ادامه ممانعت از برگزاری تجمعات مردمی در حمایت از مردم غزه، پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش، از حضور مردم در خیابان ها جلوگیری می کند.

از ۱۲ اکتبر تاکنون نیز ۸۲۷ نفر در فرانسه به دلیل حمایت از مردم غزه جریمه شده و ۴۳ نفر نیز بازداشت شده اند. همچنین ۱۹۰ نفر از حامیان فلسطین در آلمان نیز به دلیل محکومیت حملات رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.

هفته گذشته نیز مسئولین آموزشی برلین اعلام کردند که مدارس استفاده از روسری های کوفیه، استیکرها و نمادهای مربوط به آزادی را برای دانش آموزان ممنوع کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.