یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد جام جهانی زمستانی که در قطر برگزار شد، به مصدومیت‌های طولانی‌تر بازیکنان پنج لیگ برتر اروپا پس از اتمام آن تورنمنت منجر شده است.

جام‌جهانی قطر، شدت مصدومیت‌های بعد از تورنمنت را افزایش داد

به گزارش قدس انلاین، شرکت بیمه‌ «هاودن» گزارشی مطالعات خود درباره شاخص مصدومیت در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، یعنی یک سال پس از جام جهانی قطر را منتشر کرد.

در این گزارش به این نکته اشاره شده است که در اکتبر پارسال، ۸۸ مورد مصدومیت به ثبت رسید و بازیکنان مصدوم به طور متوسط ۱۱.۳۵ روز نیمکت‌نشین شدند؛ این در حالی است که این تعداد روز در ژانویه ۲۰۲۳ و پس از جام جهانی، به ۱۹.۴۱ روز افزایش یافت.

در این تحقیق، مشخص شد که مصدومیت‌های قوزک(۱۷۰درصد)، ماهیچه ساق پا(۲۰۰درصد) و همسترینگ(۱۳۰ درصد) بیشترین افزایش را داشتند.

جیمز باروز، رییس شرکت هادون گفت: به وضوح شاهد این بوده‌ایم که برگزاری جام جهانی مردان در زمستان اروپا، باعث شده است که بازیکنان در پی مصدومیت در نیم‌فصل دوم رقابت‌های باشگاهی، هشت روز بیشتر نیمکت‌نشین شوند.

وی افزود: این تاثیر در تمام لیگ‌های داخلی از جمله انگلیس و اروپا یکنواخت بوده است.

باروز همچنین اضافه کرد که وخیم شدن شدت مصدومیت‌ها با تاثیر مالی در پنج لیگ برتر اروپا نیز ارتباط داشته و زیان مالی با رشد ۳۰ درصد از ۶۰۳.۸۳ به ۷۰۴.۸۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

همچنین براساس یافته‌های این تحقیق، در طول فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، در پنج لیگ برتر اروپا ۳هزار و ۹۸۵ مورد مصدومیت رخ داده است. لیگ برتر انگلیس و بوندسلیگا آلمان به ترتیب با داشتن ۲۳.۶ و ۱۴.۸ درصد بازیکن حاضر در جام جهانی، از حیث مصدومیت بیشتر از سایر لیگ‌ها تحت‌تاثیر قرار گرفتند.

اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال(فیفپرو) اوایل امسال اعلام کرد که حدود نیمی از بازیکنان حاضر در جام جهانی قطر، در طول فصل که به طور بی‌سابقه‌ای فشرده بود، نوعی از خستگی ذهنی(شدید یا افزایشی) را تجربه کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.