نماینده دبیرخانه جایزه معلم در استان کرمانشاه از اهدای جایزه یک میلیارد تومانی به بهترین معلم در کشور بر اساس پنج معیار خبر داد.

اهدای جایزه یک میلیارد تومانی به بهترین معلم

به گزارش قدس آنلاین؛ میثم محمدی اظهار کرد: جایزه معلم را در پاسخ به این مساله بنیان گذاری شد که می‌دانیم همه به نوعی مدیون مربیان و معلمان هستیم که فرصت تقدیر از آنان را نداریم لذا این جایزه بستری برای تقدیر معلمان است.

وی افزود: در قلب جایزه معلم، یک حس خوب و مدیون بودن را نسبت به معلمان جامعه داریم که قصد داریم افراد جامعه از معلمان تقدیر کنند.

نماینده دبیرخانه جایزه معلم در استان کرمانشاه با اشاره به روند برگزاری جایزه معلم، تصریح کرد: مخاطبان این جایزه عموم مردم هستند تا توجه افراد جامعه به معلمان جلب شود.

محمدی بیان کرد: افرادی که می‌توانند در این جایزه نامزد شوند افرادی هستند که در کسوت معلمی و مربی گری فعالیت و با کودکان و نوجوانان ۱۸ سال به پایین سروکار دارند.

وی فرآیند ثبت نام در این جایزه را اعلام و اضافه کرد: از امروز که فراخوان جایزه اعلام می‌شود امکان نامزد شدن معلمان در سایت جایزه معلم فراهم خواهد شد و تا پایان آذرماه بازه ثبت نام است سپس در یک فرایندی انتخاب‌هایی روی افراد نامزد شده صورت می‌گیرد و بر اساس پنج معیار ارزیابی صورت می‌گیرد.

محمدی عنوان کرد: شایستگی‌های فردی و حرفه‌ای معلم نامزد، اولین معیار است که توسط تیم ارزیاب متخصص تعلیم و تربیت ارزیابی می‌شود، دومین معیار اثرگذاری و نوآوری حل مساله توسط معلم در حوزه تعلیم و تربیت است، سومین معیار اثرگذاری معلم بر زندگی دانش آموزان است و چهارمین معیار اثرگذاری معلم بر جامعه محلی و پنجمین معیار ظرفیت معلم برای تبدیل شدن به سفیر و نماینده جامعه معلمان کشور خواهد بود.

نماینده دبیرخانه جایزه معلم در استان کرمانشاه افزود: تیم ارزیابی متشکل از ترکیبی از ارزیابانی حرفه‌ای و تخصصی آموزش و پرورش، روانشناسان، کارآفرینان، هنرمندان، معلمان است که معلمان را براساس پنج معیار می‌سنجند تا در یک برنامه، نماینده جامعه معلمی را انتخاب می‌کنیم و جایزه سال معلمی را دریافت می‌کنند.

محمدی گفت: گستره جایزه معلم محدود به کشور ایران نیست معلمان کشورهای دیگر مسلمان نیز می‌توانند در این جایزه شرکت داشته باشند و این رقابت همراه با رفاقت در بین معلمان بین المللی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: در ایام مبعث پیامبر (ص) و اواخر بهمن ماه امسال، مراسم اختتامیه جایزه معلم برگزار می‌شود و برای شناسایی معلمان نیز از این افراد دعوت می‌کنیم تا خود را به ما معرفی کنند، تلاش داریم معلمان مناطق روستایی و عشایری را شناسایی کنیم تا در خدمت این افراد نیز باشیم.

به گفته محمدی جایزه معلمی یک جایزه مردمی است و بنیاد تعلیم و تربیت برهان در کنار آموزش و پرورش تلاش دارد اقدامات اجتماعی را برای معلمان انجام دهد.

این جایزه یک جایزه وقف پایه است تا خیرین نیز در این جایزه پای کار بیایند و وقف به شکلی است که اصل سرمایه نگهداشته می‌شود و عایدی‌های آن در زمینه هدف در نظر گرفته شده، هزینه می‌شود.

عدد جایزه امسال یک میلیارد تومان خواهد بود اما مبلغ جایزه سال‌های بعدی مشخص نیست و با برگزاری جایزه معلم، مقام تعلیم و تربیت اسلامی را در جامعه اسلامی گسترش می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.