سردار احمدرضا رادان، در قرارگاه تصادفات پلیس راهور بیان کرد: متأسفانه در سال نزدیک به ۳۰۰ نفر از کشته‌های حوادث رانندگی ناشی از تردد خودروهای شوتی است.

خودروهای شوتی باعث مرگ ۳۰۰ هموطن شده اند

وی افزود: بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار خودروی شوتی در جاده‌های کشور مقررات را زیرپا می‌گذارند که این خودروها جان ۳۰۰ انسان را می‌گیرند.

فرمانده کل انتظامی بیان کرد: البته میزان مصدومان دو برابر کشته‌ها است و ضرر این خودروهای شوتی فقط گرفتن جان‌ها نیست.

رادان با بیان اینکه در چند روز گذشته تخلف و سرعت یک خودروی شوتی باعث شد ۵ نفر از اعضای یک خانواده دچار حادثه شوند و جان خود را از دست بدهند، تصریح کرد: در نامه‌هایی که به شورای عالی امنیت نوشتم درخواست کردم که خودروهای شوتی هنگامی که توقیف می‌شوند حداقل ۶ ماه توقیف شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این نامه خواستار شدم تا تغییراتی که در خودروهای شوتی انجام شده است مانند شاسی کشی و…، برطرف شود.

فرمانده کل انتظامی گفت: متأسفانه ۸۰ درصد تصادفات مربوط به سه تخلف می‌شود؛ سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو این سه تخلف هستند.

وی با اشاره به ناکافی بودن برخی جرایم رانندگی، افزود: مبلغ جرایم تخلفات رانندگی بازدارنده نیست و باید افزایش پیدا کنند.

رادان گفت: افزایش جرایم رانندگی ربطی به تورم ندارد و فرد می‌تواند اصلاً تخلف نکند که بخواهد یک جریمه سنگین را پرداخت کند.

فرمانده کل انتظامی افزود: توانستیم از ۲۸ هزار کشته به ۱۷ هزار کشته در تصادفات رانندگی برسیم، اگر پلیس برای کاهش تعداد جانباختگان تصادفات برنامه‌ای نداشت این عدد ۱۷ هزار کشته در واقع ۴۱ هزار کشته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا برای یک تخلف ساده چندین برابر عدد و رقم تخلف در ایران جریمه در نظر گرفته شده است اما در کشور ما مبلغ جرایم رانندگی پایین است و تلاشی هم برای افزایش آن نداریم.

ماشین شوتی به خودرویی گفته می‌شود که کالا یا انسان را به صورت قاچاقی جابجا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.