تکمیل طرح های راهسازی خراسان رضوی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و استاندار خراسان رضوی بررسی شد.

تکمیل طرح‌های راهسازی خراسان رضوی با حضور معاون وزیر راه بررسی شد

 به گزارش قدس خراسان، خیرالله خادمی روز جمعه در این دیدار با اشاره به بازدید خود از طرح های جاده ای فعال استان در محورهای مشهد-سرخس، مشهد-چناران و برخی مسیرهای دیگر گفت: تعامل و همدلی مسئولان استانی با راهبری استاندار کاملا در روند پیشرفت برنامه ها و پروژه های استان مشهود است.

وی افزود: این اقدام نه تنها باعث کاهش عقب ماندگی در برنامه های جاده ای استان شده بلکه در آینده نزدیک با نگاه ویژه و تامین اعتبارات مورد نظر به کلان شهر مذهبی کشور منجر به جهش در راه های ترانزیتی استان خواهد داشت.

استااندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش استان در ترانزیت جاده ای و ریلی و همسایگی با ۲ کشور افغانستان و ترکمنستان؛ برخی مناطق استان دروازه ورودی و خروجی آسیای میانه و روسیه به کشور ما محسوب می‌شوند و این ظرفیت می تواند بزرگراه های در حال تکمیل استان را به شاهراهای ترانزیتی تبدیل کند.

یعقوبعلی نظری گفت: حضور و بازدید میدانی مسوولان و مقامات کشوری از پروژه ها بسیار موثر و در تسهیل و بررسی گلوگاه ها و رفع موانع آن تاثیر گذار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به اینکه زیر ساخت حمل و نقل استان نسبت به سرانه وضعیت مطلوبی ندارد، خواستار استفاده از منابع مختلف برای تامین اعتبارات ۳ محور اولویت دار اعلامی از سوی استان شد.

وحید داعی با اشاره به اینکه زیر ساخت حمل و نقل استان با توجه به موقعیت و ترافیک استان باید ارتقا یابد و این مهم نیاز به تزریق منابع مالی به صورت خاص دارد، خواستار استفاده از منابع ماده ٥٦ برای محورهای استان شد.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این دیدار ضمن بیان برنامه اجرایی استان و چشم انداز کوتاه و بلند مدت از تهیه و تدوین بسته پیشنهادی با توجه به ظرفیت مولد سازی در استان خراسان رضوی خبر داد و اعلام کرد این بسته بزودی برای تصمیم گیری ارایه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.