مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۹هزار و ۹۴۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که باتوجه به بعد خانوار و فرزندان تحت تکفل آن‌ها که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند، جمعیتی بالغ بر ۵۸هزار و ۸۳۵ نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

١۹هزار و ۹۴۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دوره آموزشی به‌روزرسانی طرح مداخلات مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده‌های تحت پوشش در سه روز متوالی در مشهد برگزار شد. در این دوره آموزشی ۳۸ نفر از کارشناسان مسئول دفتر توانمندسازی خانواده و زنان و کلینیک‌های مددکاری استان‌های کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و خراسان رضوی حضور داشتند.

مسعود فیروزی در این دوره آموزشی، اظهار کرد: ۱۹هزار و ۹۴۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که باتوجه به بعد خانوار و فرزندان تحت تکفل آن‌ها که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند، جمعیتی بالغ بر ۵۸هزار و ۸۳۵ نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند. یکی از سیاست‌های بهزیستی بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی وغیر دولتی به منظور  افزایش و ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و کیفیت زندگی جمعیت هدف  در راستای بهبود معیشت و در نهایت توانمندسازی  زنان سرپرست خانوار است و برای این منظور باید در وهله اول شاغلین و کارمندان در این مجموعه که در ارتباط مستقیم با مددجویان هستند مجهز به دانش و تخصص روز باشند و همواره مهارت‌های خود را مورد بازبینی و در نهایت ارتقاء قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در حوزه زنان سرپرست خانوار تاکید بر ارائه خدمات تخصصی به گروه سنی ۱۸تا ۵۰ سال است که بتوان آنها را بازتوان کرد. زمانی که مددجو ضمن استفاده از حمایت‌های اقتصادی نظیر دریافت مستمری و... از خدمات روانشناسی و مددکاری نیز برخوردار شود به مرحله بازتوانی اجتماعی و روانی نیز دست خواهد یافت. تکریم و صیانت از زنان سرپرست خانوار از طریق توانمندسازی آن‌ها محقق خواهد شد. توانمندسازی در پیشرفت زنان، کاهش نابرابری و بهبود سبک زندگی آن‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند. امروزه درک و به کارگیری استراتژی توانمندسازی یک آرمان آشکار برای ارتقاء سلامت روان و تحقق عدالت اجتماعی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.