عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مالیات کسانی که فعالیت انها در سوداگری اعم از خرید سکه ،ارز، خودرو، طلا و مسکن خلاصه شده و درآمدهای باد آورده دارند، از طریق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به درستی اخذ شود. شرکت های بزرگ و شبه دولتی نیز حدود ۱۵۰ همت معافیت مالیاتی دارند باید جلوی آنها گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با قدس: باید جلوی معافیت‌های برخی شرکت‌های شبه دولتی را بگیریم

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به فرار مالیاتی برخی از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص و ایجاد بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش ها ، گفت: یکی از کارهایی که مجلس به دنبال ان بود و دولت هم در ان خوب عمل کرد و با این حال باید در این بخش بهتر عمل شود، موضوع فرارهای مالیاتی است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت کاهش فرار مالیاتی گفت: افزود: ما وقتی می گویم مالیات، این بدین معنا نیست که تنها باید از کارمند ، کارگر و تولید کننده و اصنافی که در گروه جیم قرار دارند، مالیات اخذ کنیم. این گروه از اصناف ۷۰ درصد اصناف را تشکیل داده و اصناف خرد قلمداد می شوند. لذا ما گفته ایم که معافیت مالیاتی برای این اصناف بیشتر شود ولی برخی مشاغل خاص هستند که با درآمدهای بالا، کمترین میزان مالیات را دارند که باید با آن‌ها مقابله شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به موضوع مالیات کارمندان بیان کرد: همچنین در قانون تاکید شده که حقوق کارمندان تا دوازده و نیم میلیون تومان معاف از مالیات باشد.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه باید جلوی فرارهای مالیاتی در کشور را گرفت، در زمینه فرار مالیاتی شرکت های بزرگ گفت: شرکت های بزرگ و شبه دولتی حدود ۱۵۰ همت معافیت مالیاتی دارند. همچنین باید مالیات برخی از افراد سوداگر و دالان و کسانی که در بازار سوداگری هستند به درستی اخذ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید از ممیزی مالیاتی به سمت سامانه محوری حرکت کنیم، بیان کرد: در این وضعیت ما دیگر مجموع درآمد را در نظر خواهیم گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مالیات کسانی که فعالیت انها در سوداگری اعم از خرید سکه ،ارز، خودرو، طلا و مسکن خلاصه شده و درآمدهای باد آورده دارند، با از طریق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به درستی اخذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.