دبیرکل ناتو روز سه شنبه متعهد به ادامه حمایت نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه شد و اظهار داشت، پیروزی روسیه بر اوکراین فاجعه خواهد بود.

رئیس ناتو: پیروزی «پوتین» بر اوکراین فاجعه است

به گزارش قدس آنلاین،«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز سه شنبه بار دیگر متعهد به  ادامه حمایت نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه شد.

دبیرکل ناتو پیش از آغاز نشست ۲ روزه وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو گفت:«مسئولیت ناتو این است که اطمینان حاصل کند تسلیحات مورد نیاز اوکراین را در اختیار این کشور قرار می دهد، زیرا اگر پوتین پیروز شود، این یک فاجعه برای اوکراینی‌ها خواهد بود. به گفته وی، متحدان ناتو سطح بی سابقه‌ای از حمایت نظامی را به اوکراین ارائه می‌دهند.

دبیرکل ناتو همچنین ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده به حمایت خود از اوکراین ادامه خواهد داد زیرا این امر در راستای منافع امنیتی این کشور خواهد بود.

استولتنبرگ گفت که ناتو در حال ارائه کمک به اوکراین در زمینه نوسازی نیروهای مسلح این کشور برای اطمینان از سازگاری کامل آنها با نیروهای ناتو است.

دبیرکل ناتو اظهار داشت:«مسئولیت ما این است که آنها را در قوی‌ترین موقعیت ممکن قرار دهیم. بنابراین، من از ادامه حمایت متحدان ناتو از اوکراین استقبال می‌کنم.»

در ادامه کمک‌های اعضای ناتو به اوکراین، منابع خبری مدعی شدند که گفت‌وگوهایی بین فرانسه با اوکراین برای ارسال جت‌های «میراژ-۲۰۰۰» در جریان است. به گزارش «وبگاه بالگرین میلیتری» گفت‌وگوهایی برای انتقال جت‌های «میراژ-۲۰۰۰» ساخت فرانسه به اوکراین بین نمایندگان فرانسه و اوکراین در جریان بوده است.

بر اساس این گزارش، وزاری دفاع دو کشور فرانسه و اوکراین گفت‌وگوهایی را در این زمینه انجام داده‌اند. یکی از مواردی که شاید مانع این انتقال شود ترس فرانسه از بدتر شدن روابط با روسیه است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه می‌تواند تمام جنگنده‌های «اف-۱۶» وعده داده شده غرب به اوکراین را در ۲۰ روز سرنگون خواهند کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.