رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه چشم و گوش دولت است، گفت: رشد اقتصادی در ۶ماه اول امسال ۷.۵ درصد بوده است، لذا باید موانع توسعه برداشته شود و محرک‌های توسعه فعال و ظرفیت‌های تامین مالی هم‌افزا شود تا رشد ۸ درصدی اقتصاد تحقق و استمرار داشته باشد.

منظور: سازمان برنامه و بودجه چشم و گوش دولت است

به گزارش قدس آنلاین، «داود منظور»، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی دیدار و گفتگوی خود با کارکنان سازمان برنامه و بودجه که به امور نظارت بر برنامه و بودجه اختصاص داشت، اظهار کرد: امور نظارت بر برنامه بودجه جایگاه بسیار مهم در سازمان دارد و فراتر از یک امور است.

وی افزود: این امور باید گزارشات سنجیده ،دقیق، پرمغز و راهبردی برای پیشبرد اهداف کلان سیاسی تنظیم کند و این دیدارها برای آشنایی نزدیک با همکاران سازمان و فرصتی برای طرح دیدگاه‌ها و نظرات همکاران، برای رسیدن به شرایط ایده‌ال و استفاده بهینه از فرصت‌ها برگزار می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه عملکرد همه دستگاه‌ها را می‌تواند رصد کند

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه چشم و گوش دولت است و عمکرد همه دستگاه‌ها را می تواند رصد کند، گفت: یکی از وظایف مهم سازمان برنامه و بودجه نظارت عملیاتی است. طبق قانون برنامه و بودجه مکلف هستیم بر اجرای برنامه‌ها و جذب بودجه و نحوه اجرای برنامه‌ها و قوانین بودجه نظارت داشته باشیم، ولی این نقش بسیار حایز اهمیت، قدری مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است.

منظور تاکید کرد: کار مهم سازمان تنها اختصاص اعتبار و امضای موافقت‌نامه‌ها با دستگاه‌ها نیست، بلکه کار مهم سازمان این است که نظارت دقیق بر منابع اختصاص داده شده و اهداف و برنامه‌های مدنظر دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد و این مهم از طریق نظارت هوشمند امکان‌پذیر است.

نظارت واقعی یعنی نظارت بر کلان روندها است

وی تاکید کرد: در این ارتباط استفاده از ظرفیت‌ استان‌ها برای پیشبرد اهداف تعریف شده بسیار مهم است، لذا از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها و امور تخصصی سازمان بایستی استفاده مطلوب شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جایگاه نظارتی این سازمان، تصریح کرد: منظور از نظارت، نظارت بر انجام پروژه‌ها نیست، بلکه نظارت واقعی بر کلان روندها و جهت‌گیری‌ها می‌باشد.

منظور اضافه کرد: هدف سازمان برنامه و بودجه نظارت راهبردی و راهبری توسعه در کشور است و راهبری توسعه یعنی خلق ثروت و ایجاد بسترهای لازم برای رشد ۸ درصدی اقتصاد است.

وی تصریح کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران رشد اقتصادی در ۶ ماه اول سال جاری ۷.۵ درصد بوده است، لذا باید موانع توسعه برداشته شود و محرک‌های توسعه فعال و ظرفیت‌های تامین مالی هم‌افزا شود تا رشد ۸درصدی اقتصاد تحقق و استمرار داشته باشد.

بر اساس این گزارش، مصطفی رشیدی، رئیس امور نظارت بر برنامه و بودجه، گزارشی از عملکرد و اقدامات امور نظارت بر برنامه و بودجه را ارائه کرد.

همچنین در ادامه این نشست معاونین و کارشناسان امور نظارت بر برنامه و بودجه به بیان نظرات و دیدگاه های کارشناسی خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.