مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تهیه شناسنامه و اوراق هویتی برای بی خانمان‌های مستقر در مددسراهای پایتخت خبر داد.

بی خانمان‌های کلانشهر تهران صاحب اوراق هویتی شدند

به گزارش قدس آنلاین، احمد احمدی صدر روز شنبه گفت: بخشی از مددجویان ۲۰ مددسرای شهر تهران بدلایل گوناگون فاقد مدارک هویتی هستند که با تلاش مددکاران و برپایی میزهای خدمت سازمان ثبت احوال در مددسراها شناسنامه و اوراق هویتی برای ۱۵۰ نفر از مددجویان فراهم شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون نیز در صورتی که مددجویی فاقد مدارک هویتی باشد، مددکاران مددسراها، همکاری‌های لازم را برای این خدمات با هدف هویت‌یابی به این افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام خواهند داد.

احمدی صدر افزود: براساس پایش صورت گرفته شده از مددجویان مستقر در ۲۰ مددسرای شهر تهران بخشی از آنها یارانه حمایت دولت را دریافت نمی‌کنند که جا دارد برای هویت بخشی به این افراد آسیب دیده، خدمات فوق فراهم شود تا از حقوق شهروندی شان برخوردار شوند.

به گفته وی، این برای نخستین بار است که میزخدمت در مددسراهای شهر تهران برپا شده و مشکلاتی شامل اشتغال، خدمات درمانی و خدمات بیمه‌ای باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازگشت این افراد به آغوش خانواده و جامعه به اجرا در آمده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.