دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با جمعی از دانشجویان این کشور با بیان اینکه سازمان ملل در انجام وظایف خود شکست می‌خورد زیرا کشورهای عضو آن نمی‌توانند در مورد چیزی به توافق برسند، تاکید کرد: همین موضوع باعث ایجاد هرج و مرج در این نهاد بین‌المللی شده است.

مدودف: سازمان ملل به هرج و مرج کشیده شده است

به گزارش قدس آنلاین، مدودف با اشاره به اینکه بعضی از کشورهای عضو سازمان ملل مواضع بسیار متفاوتی دارند و در واقع سعی می‌کنند اراده خود را دیکته و ایده‌های خود را به کشورهای دیگر تحمیل کنند، خاطرنشان کرد: رفتار این کشورها باعث شده مهم‌ترین و مرکزی‌ترین نهاد نظام روابط بین‌الملل در انجام وظایف خود با شکست مواجه شود.

وی با بیان اینکه حقوق بین‌الملل نمرده است اما ما شاهد بروز یک بحران عظیم در این حوزه هستیم، یادآور شد: هر قاعده، قانون و عرفی که پیش از این وجود داشت اکنون به چالش کشیده شده است زیرا زمانه تغییر کرده و نهادهای بین‌المللی کارایی خود را از دست داده و آن طور که باید، عمل نمی‌کنند.

مدودف با تاکید بر اینکه در حال حاضر چاره‌ای جز بهبود سیستم حقوق بین‌الملل وجود ندارد، گفت: اگر نتوانیم این سیستم را بهبود بخشیم، باید به زبان تفنگ با یکدیگر صحبت کنیم و این دشوارترین راهی است که گاهی اجتناب از آن غیرممکن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.