۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 945119

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هزینه‌های جاری خود را کاهش داده و لایحه بودجه سال آینده، واقعی بسته شده است.

بودجه واقعی بسته شده است

به گزارش قدس آنلاین، «مجتبی یوسفی» عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده آن است که دولت این لایحه را واقعی بسته است؛ این در حالی است که در سال ۱۴۰۲، ۲۹ درصد بودجه به فروش نفت گره زده شده بود که منجر به کسری بودجه و در ادامه، تورم شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ گفته بودیم ممکن است فروش نفت و صادرات فرآورده‌های نفت و گاز آنطور که در بودجه آمده، محقق نشود و همین اتفاق هم افتاد و دیدیم در پرداخت پول گندم‌کاران دچار مشکل شدیم اما الان بودجه کاملاً واقعی بسته شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده هزینه‌های جاری خود را کم کرده است، گفت: البته تاکید ما آن است که باید به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توجه شود و در این راستا دولت بیش از ۵۰ همت در بودجه برای این موضوع گذاشته است.

وی ادامه داد: دولت از خودش شروع کرده و بیش از ۱۰ درصد هزینه‌های جاری را کاهش داده است؛ البته بودجه نیاز به اصلاحاتی به ویژه در زمینه افزایش حقوق کارمندان دارد چراکه باید میزان افزایش حقوق کارمندان به گونه‌ای باشد که با میزان تورم، سنخیت داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: همچنین مالیات باید طوری باشد که به اقشار متوسط، ضعیف و مشاغل خُرد، فشار وارد نشود و باید بیشتر مالیات از افرادی گرفته شود که فرار مالیاتی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.