همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س)،۵۰ نفر از دندانپزشکان کشور در قالب یک اردوی جهادی برای کمک به مردم به مشهد آمده‌اند. پزشکان این گروه در قرارگاه شهید محمدرضا علیمردانی مستقر و فعالیت پزشکی خود را در خیابان پنجتن آغاز کرده‌اند.

برگزاری اردوی جهادی دندانپزشکی در خیابان پنجتن مشهد

مجتبی رئیسی، مسوول اردوی جهادی دندانپزشکی در گفت‌گو با قدس خراسان اظهار کرد: ما یک گروه جهادی به نام  رهروان مهدوی هستیم که در زمینه دندانپزشکی فعالیت داریم.گروه ما وابسته به هیچ‌ نهاد یا ارگان خصوصی و دولتی نیست و در قالب یک گروه مردمی کار خودش را آغاز کرده است. خداروشکر امسال توانستیم سی و یکمین دوره از سری اردوهای جهادی را برگزار کنیم.

مسوول اردوی جهادی دندانپزشکی هدف از برگزاری و همچنین سابقه این اردو گفت: خدمت به خانواده جانبازان، خانواده شهدای تیپ فاطمیون و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم برای ما مهم بود.تا به حال طی۳ سال ۳۱ اردو را در مناطق مختلف کشور برگزار کرده ایم و مفتخر به خدمت رسانی به مردم در ایام شهادت بانو فاطمه زهرا (س)هستیم که سال اول آن در شهرری، سال دوم در قم و امسال هم در شهر امام رضا(ع) مستقر شده‌ایم.

وی بیان کرد: از پنج شنبه ۲۳ آذر در خیابان پنجتن ۴۷ کادر پزشکی خود را مستقر کرده‌ایم. این کادر شامل دندانپزشکان، اساتید، متخصصان و دندانپزشکان عمومی از نقاط مختلف کشور است که برای خدمت رسانی به جامعه شهید پرور آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و تا روز یکشنبه ۲۶ آذر همزمان با شهادت بانو هم ادامه خواهد داشت.

رئیسی در مورد تعداد خدمات دندانپزشکی این گروه گفت: درمان و مراقبت‌های مربوط به دهان و دندان مثل جرم گیری، درمان بیماری‌های لثه، جراحی(کشیدن دندان)، رادیو پزشکی، تشخیص(معاینه)،ترمیم، درمان ریشه(عصب کشی) و همچنین خدمات دندانپزشکی اطفال، توسط پزشکان انجام می‌شود.

مسوول اردوی جهادی دندانپزشکی همچنین ضمن گلایه از عدم همکاری بنیاد شهید مشهد، که اتفاقا بنیاد دخیل و مرتبط با این مسائل است، به سعی و تلاش اعضای گروه جهادی و برخی مردم کشور اشاره کرد.

خبرنگار: زهرا جوانشیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.