مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۲۲ نقطه حادثه‌خیز و پرخطر استان امسال اصلاح شده و با هدف تامین ایمنی بیشتر رفت و آمد در جاده‌های منطقه ساماندهی شد.

اصلاح ۲۲ نقطه حادثه‌خیز خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت اظهار کرد: از ۸۲ نقطه پرتصادف شناسایی شده در جاده‌های استان، ۳۲ نقطه در سال ۱۴۰۱ و امسال رفع خطر شده است در حالی که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ این عملیات تنها در ۲۰ نقطه انجام شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین رفع خطر ۱۲ نقطه پرتصادف دیگر در طول جاده‌های استان در حال انجام است و برای ۱۸ نقطه پرخطر دیگر نیز پیگیر تامین اعتبار هستیم.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۲ هزار کیلومتر از جاده‌های استان دارای روشنایی است و عملیات نگهداری و رفع نقایص روشنایی‌های جاده‌ای استان به صورت منظم انجام می‌شود.

شهامت افزود: در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی نصب حفاظ در طول حدود ۲۷ کیلومتر از جاده‌های استان صورت گرفته و ۶ هزار و ۱۵۵ کیلومتر از راه‌ها نیز خط کشی شده و همچنین هزار و ۸۷۸ متر مربع تابلو اطلاعاتی، اخطاری و تابلوهای مربوط به راهنمایی و رانندگی تهیه و در سطح جاده‌های استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: ۲۱۲ دستگاه سامانه آشکارسازی دماغه دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها نیز نصب و در ۱۵۸ کیلومتر از راه‌های استان نوار لرزاننده طولی و عرضی اجرا شده است و همچنین هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع هاشور در دماغه دوربرگردان‌ها و تقاطع ها به اجرا درآمده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.