وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی ساعت ۸:۲۴ دقیقه صبح امروز دوشنبه (به وقت محلی)، ساعاتی پس از پرتاب یک موشک کوتاه برد یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد

به گزارش قدس آنلاین، در این بیانیه آمده است: موشک بالستیک کره شمالی احتمالاً خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن (EEZ) خواهد افتاد.

این بیانیه می‌افزاید: انتظار می‌رود این موشک حدود ساعت ۹:۳۷ دقیقه صبح امروز در نزدیکی جزیره هوکایدو خارج از منطقه اقتصادی انحصاری این کشور در دریای ژاپن سقوط کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: گارد ساحلی ژاپن نیز حوالی ساعت ۸:۲۸ دقیقه صبح امروز اعلام کرد که کره شمالی احتمالا یک موشک بالستیک پرتاب کرده است و از کشتی‌ها خواست احتیاط کنند.

به گزارش ان‌اچ‌کی، دولت ژاپن یک جلسه اضطراری از مقامات وزارتخانه‌های مرتبط در دفتر نخست‌وزیری این کشور تشکیل داد تا اطلاعات مربوط به پرتاب را جمع‌آوری کرده و آسیب‌های احتمالی را بررسی کند.

فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن پس از برگزاری این جلسه اضطراری، اعلام کرد: تاکنون هیچ خسارتی از محل سقوط این موشک گزارش نشده است.

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات ارشد ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی طی گفت وگوهای تلفنی که اوایل دوشنبه پس از پرتاب اولین موشک کره شمالی انجام شد، اقدامات پیونگ یانگ را محکوم کردند.

این پرتاب پس از آن انجام شد که کره شمالی در ساعت ۲۲:۳۸ دقیقه شب گذشته (یکشنبه به وقت محلی) یک موشک کوتاه برد را از داخل یا اطراف پیونگ یانگ پرتاب کرد کهه خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد.

گفتنی است؛ گارد ساحلی ژاپن و ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد. به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، این موشک به سمت دریا در سواحل شرقی کره شمالی پرتاب شده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۲۰ دقیقه پس از گزارش اولیه پرتاب این موشک، گارد ساحلی ژاپن گفت که این موشک در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.