تارنمای یورو نیوز در گزارشی به وضعیت نیروهای اوکراینی در جبهه جنگ با روسیه پرداخت و نوشت: در حالیکه مقامات نظامی اوکراین تلاش می‌کنند نیروهای تازه نفس را با نیروهای خسته‌ای که ۲ سال در جبهه بوده‌اند جایگزین کنند اما ارتش این کشور در حال حاضر با کمبود نیروهای جدید برای اعزام به خط مقدم مواجه است.

یورو نیوز: ارتش اوکراین با کمبود نیروهای جدید برای اعزام به خط مقدم مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، یورو نیوز در این گزارش افزود: به گفته مقامات نظامی اوکراین، ۲۲ ماه پس از آغاز تهاجم روسیه، ارتش این کشور در تلاش برای یافتن نیروهای جدید برای اعزام به جبهه است.

اولکساندر ولکوف فرمانده یکی از گردان‌ها از تیپ ۲۴ مکانیزه ارتش اوکراین، گفت: یگان‌های ما کم‌کار هستند و ما به جوانان زیر ۴۰ سال و با انگیزه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه این دقیقا مزیتی است که روسیه همیشه نسبت به اوکراین از آن برخوردار بوده است، تاکید کرد: ارتش روسیه نسبت به ارتش اوکراین دارای نیروی انسانی بیشتری است، از سوی دیگر تعداد نامحدودی از مردان روسی تمایل دارند صرف نظر از اینکه از نظر آموزش‌های نظامی آماده باشند یا نباشند، به جنگ اعزام شده و حتی در این راه جان خود را از دست بدهند.

ولکوف در ادامه با اشاره به اینکه جامعه اوکراین امروز احتمالاً توسط برخی از رسانه‌ها گمراه شده است، خاطرنشان کرد: این رسانه‌ها ادعا می‌کنند که همه چیز برای ارتش اوکراین در جبهه نبرد خوب است و ما در حال شکست روسیه هستیم و پیروزی در آینده نزدیک رخ خواهد داد اما وضعیت فعلی به این سادگی نیست. ارتش روسیه واقعاً بسیار قوی و قدرتمند است و ما هر کاری می‌کنیم تا جلوی این ارتش قدرتمند بایستیم.

ولکوف و دیگر مقامات نظامی ارتش اوکراین معتقدند در حالی که کی‌یف به مبارزه برای آزادی و یکپارچگی قلمرو خود ادامه می‌دهد اما ماشین جنگی اوکراین در جذب نیروهای جدید شکست خورده است.

ایگور پروکوپیاک یکی دیگر از فرماندهان ارتش اوکراین، گفت: در آغاز جنگ، به دلیل شور و هیجانی که از احساسات میهن‌پرستی نشات می‌گرفت، همه به میدان‌های جنگ شتافتند و از نظر نیروی انسانی مشکلی وجود نداشت.

وی افزود: اما با گذشت زمان و در حالیکه مردم به شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشتند و جنبه وحشتناک و بی‌رحمانه جنگ را دیدند، شور و هیجان اولیه آرام گرفت، عقل و منطق جایگزین آن شد و ترس از دست دادن جان در میدان نبرد در میان مردم اوکراین ریشه دواند.

در حال حاضر مقامات اوکراینی متوجه شده‌اند که میانگین سنی سربازان در جبهه افزایش یافته است. ولکوف در این باره می‌گوید که ۴۰ درصد یگان او ۴۵ سال و بالاتر هستند و آنهایی که ۲ سال در جبهه بوده‌اند خسته شده‌اند اما به دلیل کمبود نیروهای جدید، هنوز امکان جایگزینی آنها مقدور نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.