وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آمار گردشگری در ۸ ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴۸.۵ درصدی شمار گردشگران کشور در یک سال

عزت الله ضرغامی صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: آمار گردشگری در هشت ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بعد از نا آرامی‌های سال گذشته خیلی‌ها تصور می‌کردند امار گردشگری کاهش پیدا کند اما بر خلاف این تصور آمار گردشگری افزایش پیدا کرد.

ضرغامی در ادامه گفت: هرچند که یک رقم بزرگ ما که یک میلیون و چهارصد هزار نفر هست مربوط به کشور آذربایجان است که متاسفانه هنوز مرزهای زمینی را باز نکرده است البته اقدامات لازم در این موضوع در حال انجام است ‌و پیش بینی می‌شود که با مصوبه ای که درباره لغو یک طرفه روادید داشتیم ورود گردشگران خارجی سرعت بگیرد.

وی با اشاره به یکی از مصوبات امروز دولت اعلام کرد که با این مصوبه اجازه خروج ۲۱۱ شی تاریخی مربوط به قبل و بعد از دوره اسلام به چین اخذ شد که این در پیرو تفاهم‌نامه با این کشور است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بر این اساس این اشیا در نمایشگاه چین با نام «شکوه پارس» به مدت ۶ ماه در پکن به نمایش در خواهد آمد. یکی از اهداف ما معرفی میراث فرهنگی ایران در سطح جهانی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.