وزیر صنایع راهبردی اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که تمام ظرفیت‌های تولیدی این کشور برای تولید یکمیلیون پهپاد در سال ۲۰۲۴ آماده است.

وزیر صنایع اوکراین : در سال آینده یک میلیون پهپاد تولید می کنیم

به گزارش قدس آنلاین, الکساندر کامیشین در حساب ششخصی تلگرام خود گفت: تمام ظرفیت‌ها آماده است و تولید برای سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

وی با اشاره سخنان ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در روز سه شنبه مبنی بر اینکه کی یف یک میلیون پهپاد در سال آینده تولید خواهد کرد, گفت که کی یف در ماه دسامبر ۵۰ هزار فروند پهپاد تولید کرده است.

زلنسکی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پایان سال گفت که اوکراین یک میلیون پهپاد در سال آینده تولید خواهد کرد و این کشور "همه تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام خواهد داد. "

گفتنی است؛ ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین گفت رهبری نظامی کشورش پیشنهاد بسیج ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار سرباز جدید را ارائه داده است اما برای این که او از این طرح حمایت کند باید چندین موضوع کلیدی آن بررسی شود.
زلنسکی در ماه نوامبر (آذر) گفت که به والری زالوژنی فرمانده کل ارتش اوکراین و رستم عمروف وزیر دفاع کشورش دستور داده است که طرح بسیج جدید را ارائه کنند.
وی همچنین گفت اوکراین سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت بیشتری را در زمستان امسال دریافت خواهد کرد اما از افشای تعداد آن‌ها خودداری نمود.

تارنمای یورونیوز در گزارشی درباره وضعیت نیروهای اوکراینی در جبهه جنگ با روسیه نوشت: در حالی که مقامات نظامی اوکراین تلاش می‌کنند نیروهای تازه نفس را با نیروهای خسته‌ای که ۲ سال در جبهه بوده‌اند، جایگزین کند اما ارتش این کشور در حال حااضر با کمبود نیروهای جدید برای اعزام به خط مقدم مواجه است.

اولکساندر ولکوف فرمانده یکی از گردان‌ها از تیپ ۲۴ مکانیزه ارتش اوکراین در این باره گفت: یگان‌های ما کم‌کار هستند و ما به جوانان زیر ۴۰ سال و با انگیزه نیاز داریم.

مقامات اوکراینی اذعان کرده‌اند که میانگین سنی سربازان در جبهه افزایش یافته است. ولکوف با تایید این موضوع گفت که ۴۰ درصد یگان او ۴۵ سال و بالاتر هستند و آن‌هایی که ۲ سال در جبهه بوده‌اند خسته شده‌اند اما به دلیل کمبود نیروهای جدید، هنوز امکان جایگزینی آن‌ها مقدور نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.