دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: آب سد سیلوه در راستای کمک به احیای دریاچه، برای نخستین بار در این فصل از سال به سمت کانی سیب و از آن طریق به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد.

معتمدیان: آب سد سیلوه در مسیر دریاچه ارومیه/ ۱.۲ میلیون مترمکعب رهاسازی در دستور کار است

به گزارش قدس انلاین، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در راستای اجرای سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه با تلاشی که در وزارت نیرو انجام شد، برنامه برای رهاسازی آب پشت سدها و رودخانه های فاقد سد تنظیم و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: امروز، اولین رهاسازی را از سد سیلوه به کانی سیب انجام می دهیم که این امر برای اولین بار است که در این فصل صورت می گیرد و آن هم به خاطر شرایط دریاچه ارومیه است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: با وجود پیش‌بینی‌های هواشناسی درخصوص بارش فرانرمال در فصل پاییز، متاسفانه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۴۵ درصد کاهش بارندگی را شاهد بودیم که این کاهش در آذربایجان غربی، ۲۹ درصد در حوضه آبریز این دریاچه برآورد شده است.

معتمدیان با اشاره به برنامه ریزی برای تداوم رهاسازی اظهار کرد: حجم رهاسازی از طریق سدها و رودخانه های فاقد سد را به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب برسانیم که برنامه ریزی شده این رقم محل تحویل آب ایستگاه های هیدرومتریک دریاچه ارومیه محاسبه شود.

وی گفت: حجم آب دریافتی دریاچه به شکل قابل توجهی با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: این برای اولین بار است که در این فصل سال رهاسازی از طریق سیلوه و کانی سیب انجام می شود، مرحله بعد هم از سد کانی سیب عملیات رهاسازی آب را از تونل به سمت دریاچه ارومیه خواهیم داشت.

طرح انتقال آب حوضه به حوضه برای احیای دریاچه ارومیه با تلاش های دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته و با توجه به زیرساخت های خوب ایجاد شده، این امر در همه طول سال قابل انجام است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.