عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید در زمینه مقابله با فرار مالیاتی به خصوص در زمینه اصلاحات ساختاری بودجه تمرکز کنیم تا علاوه بر اینکه با به کارگیری و اجرای کامل سامانه مودیان، از فراریان مالیاتی، مالیات اخذ می کنیم، بتوانیم به سمت تحقق اصلاح ساختارمند و داده محور نظام مالیاتی برویم.

برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید به سمت تحقق اصلاح ساختارمند و داده محور نظام مالیاتی برویم

رحمت اله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  قدس با اشاره به فرار مالیاتی برخی از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص و ایجاد بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش ها، گفت: دولت باید سازوکاری را در سراسر کشور ایجاد کند تا براساس ان بتواند نظارت مالیاتی خود را در این بخش لحاظ کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید سامانه هایی را در بخش مالیات به کار گیرد که وقتی افراد وارد حوزه تجارت و فعالیت های اقتصادی می شوند، با در نظر گرفتن گیت های مالیاتی، مالیات از آنها اخذ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و سازمان امور مالیاتی باید مانع فرار مالیاتی شوند، تاکید کرد: باید با به کارگیری نرم افزارهایی مشخص شود که فعالان اقتصادی با درامد بالا به چه میزان فرار مالیاتی دارند.

فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه اصناف باید مورد رصد و کنترل مالیاتی قرار گیرند، بیان کرد: مالیات ها باید در حد و توان فعالیت اقتصادی انجام گرفته، اخذ شود و با تکیه بر رصد و کنترل حساب ها و متناسب با درآمد اکتسابی افراد اخذ گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در مالیات ستانی سلیقه ای برخورد کرد، ادامه داد: باید در زمینه مقابله با فرار مالیاتی به خصوص در زمینه اصلاحات ساختاری بودجه تمرکز کنیم که علاوه بر اینکه  باید با به کارگیری و اجرای کامل سامانه مودیان، از فراریان مالیاتی بزرگ و دانه درشت ها مالیات اخذ کنیم تا بتوانیم به سمت تحقق اصلاح ساختارمند و داده محور نظام مالیاتی برسیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود، بیان کرد: همچنین باید مالیات از فعالیت های اقتصادی نظیر اصناف با درآمد بالا اخذ شود.

فیروزی پوربادی  در پایان تصریح کرد: بنابراین اخذ مالیات واقعی از اصناف پردرآمد و مودیان با گردش حساب بالا، باید مد نظر سازمان امور مالیاتی کشور باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.