نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه شکست سنگین این رژیم در عملیات طوفان‌الاقصی مجبور شده به ماهیت تروریستی خود و انجام دو عملیات در داخل ایران اعتراف کند.

اذعان نخست‌وزیر سابق اسرائیل به تروریستی بودن این رژیم/ بنت از دو عملیات در ایران سخن می‌گوید

فشار روانی ناشی از شکست عملیات طوفان الاقصی نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم اسرائیل را وادار کرده در اقدامی نادر به تروریستی بودن این رژیم اعتراف کند. 

 نفتالی بنت در یادداشتی که روز پنجشنبه در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده ادعا کرد که در زمان حضورش در این سمت در سال ۲۰۲۲ دستور انجام دو حمله در خاک ایران و از جمله ترور یک ژنرال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران   را صادر کرده است. 

طبق ادعای نفتالی بنت، نخستین حمله در ایران فوریه ۲۰۲۲ انجام شد و او دستور داد در واکنش به دو حمله پهپادی ناکام ایران به فلسطین اشغالی عملیاتی علیه یک پایگاه ساخت پهپاد در ایران انجام شود. بنت اشاره کرده حمله دوم مارس ۲۰۲۲ انجام شده و او به نیروهای امنیتی اسرائیل اجازه داده یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را ترور کنند. 

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته منظور نفتالی بنت ترور «حسن صیادخدایی»، از اعضای سپاه پاسداران بوده؛ هر چند که نفتالی بنت در مقاله‌اش از صیادخدایی نام نبرده است. 

اول خردادماه سال گذشته یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از ترور یکی از مدافعان حرم در خیابان مجاهدین اسلام تهران خبر داده و گفته بود: «این حادثه حوالی ساعت ۱۶ امروز در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام رخ داد و دو نفر موتورسوار با شلیک ۵ گلوله، یکی از مدافعان حرم را به شهادت رساندند.»

اندکی بعدتر مشخص شد که شهید «صیاد خدایی» هدف این ترور بوده است. روابط عمومی کل سپاه نیز در اطلاعیه‌ای در همان روز اعلام کرد: «عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم "سرهنگ پاسدار صیاد خدایی" هدف جنایت  تروریستی ضدانقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.»

نفتالی بنت در مقاله کوتاه خود در روزنامه آمریکایی نوشته است: «من به نیروهای امنیتی اسرائیل دستور دادم کاری کنند تهران بابت تصمیماتش در حمایت مالی از تروریسم هزینه پرداخت کند. مصونیت، کافی است. لذا بعد از آنکه ایران در فوریه ۲۰۲۲ دو حمله پهپادی ناکام علیه اسرائیل انجام داد اسرائیل یک پایگاه پهپادی در خاک ایران را تخریب کرد.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «در مارس ۲۰۲۲، یگان‌های ترور ایران تلاش کردند توریست‌های اسرائیلی را در ترکیه به قتل برسانند و شکست خوردند. اندکی بعدتر، فرمانده همان یگان در مرکز تهران ترور شد.»

یادداشت نفتالی بنت در شرایطی نوشته شده که رژیم اسرائیل بعد از عملیات ۷ اکتبر توسط حماس در بن‌بست بی‌سابقه‌ای قرار گرفته که به گفته تحلیلگران می‌تواند روند فروپاشی این رژیم را تسریع و تسهیل کند. 

رژیم اسرائیل بعد از طوفان الاقصی برای اعاده حیثیت و جبران این شکست امنیتی-نظامی عملیاتی را در غزه آغاز و و اقدام به قتل عام غیرنظامیان کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز چند روز پیش گزارش داد اسرائیل، علی‌رغم این کشتارها، موفقیتی در محقق کردن اهداف نظامی خود از جمله در نابودی حماس نداشته و توان نظامی حماس کماکان سالم باقی مانده است. 

رژیم صهیونیستی عملیات ۷ اکتبر را به ایران نسبت داده است. جمهوری اسلامی ایران همواره به صورت رسمی اعلام کرده از اقدامات ضداشغالگری و ضدتروریستی علیه اسرائیل در هر نقطه از جهان حمایت خواهد کرد.

نفتالی بنت در وال استریت‌ژورنال به دولت آمریکا پیشنهاد کرده حکومت ایران را سرنگون کنند. بنت نوشته است: «همان‌طور که فروپاشی شوروی با جنگ تمام‌عیار اتفاق نیفتاد اسرائیل و آمریکا می‌توانند از تلاش‌های غیرنظامی برای تضعیف ایران استفاده کنند.»

رژیم صهیونیستی، به همراه متحد اصلی‌اش آمریکا در سال‌های گذشته با توسل به حربه‌های مختلف جنگ ترکیبی اعم از تلاش برای ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی، تحریم و محاصره اقتصادی، جنگ شناختی و رسانه‌ای، ترور دانشمندان و نخبه‌های ایران و پیگیری برنامه‌های نفوذ برای تغییر محاسبات مردم و مسئولان نظام اسلامی بارها برنامه‌های خود برای سرنگونی حکومت ایران را پیگیری کرده اما همواره ناکام مانده‌اند. 

عتراف و اذعان رژیم صهیونیستی به عملیات تروریستی غیر از آنکه چهره این رژیم را در نگاه جهانیان منفورتر خواهد کرد دست کشور مورد هدف را برای ضربه بازتر خواهد کرد. اگرچه رژیم صهیونیستی می‌داند که آنچه اکنون این رژیم را به آستانه ی نابودی کشانده، روحیه مقاومت اسلامی است که بویژه پس از انقلاب اسلامی ایران در منطقه تقویت شده است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.