بیش از ۱۵۰ سرباز میانماری پس از تسخیر اردوگاه‌هایشان توسط نیروهای شورشی به روستاهای میزورام هند گریختند که در مرز دو کشور قرار دارد.

بیش از ۱۵۰ سرباز میانماری به روستاهای هند گریختند

به گزارش قدس آنلاین، پرسنل ارتش میانمار که به «تاتمادو» نیز معروف هستند، روز جمعه پس از تسخیر اردوگاه‌هایشان در نزدیکی مرز بین‌المللی توسط جنگجویان ارتش آراکان، با سلاح‌های خود فرار کردند و به نیروهای مسلح هند در آسام پناه بردند.

یک افسر از ایالت آسام گفت: در چند روز گذشته درگیری‌های مسلحانه بین ارتش میانمار و ارتش آراکان در مناطق نزدیک به مرز هند رخ داده است.

خبرگزاری پرس تراست ایندیا روز شنبه به نقل از یک افسر از آسام گزارش داد: ۱۵۱ سرباز میانماری پس از تسخیر اردوگاه هایشان توسط یک گروه قومی مسلح به منطقه لاونگتلای میزورام گریختند.

وی گفت: تعدادی از پرسنل ارتش میانمار که روز جمعه وارد میزورام شده بودند به شدت مجروح بودند و کمک های اولیه توسط نیروهای ارتش هند در آسام به آنها ارائه شد.

این افسر گفت که سربازان میانماری اکنون در پناه امن ارتش هند در نزدیکی مرز میانمار بسر می‌برند.

به گفته این افسر، در روزهایی که مذاکرات بین وزارت امور خارجه هند (MEA) و دولت نظامی میانمار در جریان است، سربازان میانمار به کشورشان بازگردانده خواهند شد.

در ماه نوامبر (آبان- آذر) نیز ۱۰۴ سرباز میانماری پس از تسخیر اردوگاه های نظامی آنها در امتداد مرز میانمار و هند توسط شبه نظامیان حامی دموکراسی - نیروی دفاع مردمی (PDF) به میزورام گریختند.

آنها توسط نیروی هوایی هند به موره در مانی‌پور منتقل شدند و از آنجا از مرز بین المللی عبور کردند و وارد تامو، نزدیکترین شهر مرزی میانمار شدند.

از زمانی که ارتش آراکان، ارتش اتحاد ملی دموکراتیک میانمار و ارتش آزادیبخش ملی تاانگ که خود را ائتلاف سه برادری می نامند، در ۲۷ اکتبر (۵ آبان) یک حمله هماهنگ به کودتاچیان میانمار را آغاز کردند، درگیری ها در بخش شمالی ایالت «شان» ادامه دارد.

دو هفته بعد، ارتش آراکان همچنین به پاسگاه‌هایی در ایالت خود راخین در غرب حمله کرد.

این ائتلاف مدعی پیروزی های گسترده ای از جمله تصرف چهار گذرگاه مرزی در بخش شمالی ایالت «شان» شده است. اندکی پس از شروع جنگ، دولت نظامی اذعان کرد که سه شهر را از دست داده است و وعده حمله متقابل به اتحاد را داد.

حمله شبه نظامیان قومی به خوبی آموزش دیده و مسلح به عنوان یک چالش مهم برای ارتش کودتاچیان میانمار تلقی شده است که در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) قدرت را از دولت منتخب آنگ سان سوچی گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.