مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: از ۱۰ فرودگاه کشور روزانه هزار نفر در قالب ۴ پرواز به سرزمین وحی برای انجام عملیات حج عمره اعزام می‌شوند.

روزانه هزار نفر به سرزمین وحی برای حج عمره اعزام می شوند

 محمد حسین آجیلیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: عملیات حج عمره امسال بعد از ۹ سال وقفه با رایزنی‌های سیاسی وزارت امور خارجه برقرار شد و امیدواریم از ۱۳ دی ماه اولین پروازهای حج عمره امسال انجام شود.

به گفته وی پیش از این سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود که از ۲۸ آذر ماه عملیات حج انجام می‌شود، اما به دلیل پر نشدن کاروان‌ها این پروازها بعد از دو هفته انجام شد و امیدواریم اولین کاروان‌های حج از مشهد به عربستان اعزام شوند.

او بیان کرد: پروازهای تهران از فرودگاه امام خمینی انجام و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از ۱۲ دی آغاز می‌شود، اما سایر پروازهای حج از فرودگاه مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، ساری، اهواز، یزد، کرمان، زاهدان، بندرعباس انجام می‌شود.

آجیلیان تأکید کرد: پروازهای حج عمره مشهد از روز ۱۳ دی ماه آغاز می‌شود و گروه اول اعزام حج از ۱۳ دی شروع و تا ۲۸ اسفند ماه توسط دوشرکت هواپیمایی ایران ایر و معراج انجام می‌شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اظهار کرد: ۶۲ هزار زائر از ۱۳ دی تا ۲۸ اسفند ماه به سرزمین وحی برای انجام عملیات حج عمره اعزام خواهند شد که از این تعداد ۲۸ هزار نفر از فرودگاه امام خمینی و مابقی از سایر فرودگاه‌های کشور اعزام خواهند شد.

او یادآور شد: طبق اعلام سازمان حج زیارت روزانه ۴ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده که از طریق این ۴ پرواز هزار نفر اعزام می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.