معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از آغاز اجرای طرح مقابله با عرضه پوشاک با نشان‌های خارجی قاچاق در این استان خبر داد. 

آغاز طرح مقابله با پوشاک قاچاق در گلستان

به گزارش قدس آنلاین، جعفر کرامتی عصر دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح مقابله با عرضه پوشاک با نشان‌های خارجی قاچاق که از ابتدای دی ماه در سطح کشور اجرایی شده است.

وی گفت: تیم های بازرسی از واحد های صنفی فروش پوشاک سطح استان بازرسی و در صورت مشاهده ۱۲۵ نشان تجاری پوشاک خارجی که از مصادیق قاچاق کالا هستند و عرضه آنها تخلف محسوب می‌شود با فروشندگان آنها برخورد خواهند نمود .

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: با اجرای این طرح ، تیم‌های بازرسی در قالب گشت‌های مشترک متشکل از بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره اماکن انتظامی استان، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه در دو نوبت صبح و عصر روند عرضه پوشاک در واحدهای صنفی را بررسی و از فروش البسه و پوشاک با نشان خارجی در فروشگاه‌ها و مراکز صنفی جلوگیری می‌کنند.

کرامتی بیان کرد: به‌منظور ممانعت از عرضه پوشاک قاچاق در سطح عرضه و ممانعت از تأثیر منفی این اقلام در بازار شب عید پوشاک و حمایت از تولیدات داخلی ، لزوم برخورد و مقابله با عرضه البسه محرز قاچاق ، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به برخورد با پدیده شوم قاچاق، نظارت و بازرسی‌های لازم برای برخورد و جمع‌آوری کالای قاچاق در سطح عرضه در این طرح انجام و در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای قانونی اعمال و ضمن تشکیل پرونده تعزیراتی، مراتب به دستگاه‌های نظارتی ارجاع خواهد شد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: در جلساتی که در ماه های گذشته با محوریت شفافیت کالا در سامانه جامع تجارت و عرضه پوشاک قاچاق با هیئت مدیره اتحادیه های صنفی ، معتمدین و بازاریان برگزار گردیده بود از آنها خواسته شده بود از خرید و عرضه ۱۲۵ نشان مذکور خودداری کنند.

کرامتی اضافه کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده عرضه هرگونه کالای قاچاق ، موارد را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اداره کل صنعت ، معدن و تجارت به اطلاع خدمتگزاران خود در اداره کل صنعت ، معدن و تجارت برسانند تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به تخلفات احتمالی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.