یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا در اعتراض به حمایت جو بایدن، از رژیم صهیونیستی استعفا داد و گفت که دولت از زمان آغاز جنگ در غزه، چشمان خود را بر روی "وحشیگری" علیه فلسطینیان بسته است.

کناره‌گیری یک مقام آمریکایی دیگر در اعتراض به حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی

طارق حبش، فلسطینی - آمریکایی که مشاور سیاستگذاری جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکاست از سمتش کناره گیری کرد و در نامه استعفایش توضیح داد که دیگر نمی‌تواند نماینده دولتی باشد که ارزشی برای زندگی عادلانه تمامی بشر قائل نیست.

او نوشت: اقدامات دولت بایدن و کامالا هریس، معاون او جان میلیون‌ها بی‌گناه و ۲.۳ میلیون غیرنظامی فلسطینی ساکن غزه که تحت تهاجم مستمر و پاکسازی قومی توسط رژیم صهیونیستی هستند را به خطر انداخته است. بنابراین من باید استعفا بدهم.

این فرد در ادامه نامه استعفای خود نوشته است: من نمی‌توانم ساکت بمانم چون این دولت چشم خود را بر جنایاتی که علیه جان بی گناهان فلسطینی انجام می‌شود، می‌بندد؛ چیزی که کارشناسان برجسته حقوق بشر آن را کارزار نسل کشی رژیم صهیونیستی می‌نامند.

علیرغم هشدارهای مکرر گروه‌های حقوق بین‌الملل و سازمان ملل در مورد فاجعه انسانی در غزه، واشنگتن انتقاد علنی کمی از کارزار رژیم صهیونیستی ارائه کرده و به حمایت نظامی خود از این رژیم ادامه داده است.

سایر مقامات ارشد دولت واشنگتن نیز نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرده‌اند؛ "جاش پل"، مدیر قدیمی دفتر امور سیاسی-نظامی وزارت خارجه آمریکا نیز در ماه اکتبر به دلیل "حمایت کورکورانه" آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا داد.

وی در نامه استعفای خود نوشته بود: نمی‌توانم در حمایت از مجموعه‌ای از تصمیمات مهم سیاستگذاری کار کنم که شامل عجله بیشتر در ارسال سلاح به یک طرف درگیری است که معتقدم کوتاه بینانه، مخرب، ناعادلانه و متناقض با ارزش‌هایی است که از آنها حمایت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.