۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 953308

آثار مستقیم بدحجابی در فرد بدحجابی که آگاهانه یا ناآگاهانه در نوع پوشش خود و نحوه تعامل، گفت‌وگو، نگاه و رفتار سعی می کند از زیبایی های جسمی و جنسی خود در روابط اجتماعی بهره ببرد، به همان میزانی که از این صفت برخوردار است، احتمال وارد شدن آسیب های زیر را به خود افزایش می دهند.

۹ پیامد منفی بدحجابی

یکی از راه هایی که می تواند تلنگری برای افراد بدحجاب در جامعه باشد، بیان پیامدها و عواقب منفی بدحجابی است.

گاهی انسان چشم خود را دانسته یا ندانسته بر روی برخی حقائق بسته و نمی تواند رفتار مناسبی در مواقع گوناگون از خود بروز دهد؛ اما می توان با بیان برخی مسائل، آگاهی او را بالا برد و به او در گرفتن تصمیم مناسب کمک کرد.

بدحجابی یکی از موضوعاتی است که می توان با بیان پیامدها و عواقب منفی آن، به رشد فکری و فرهنگی افراد جامعه کمک کرد.

متنی که ملاحظه می فرمایید، برگرفته از کتاب پوشش اسلامی است که تقدیم شما خواهد شد:

«آثار مستقیم بدحجابی در فرد بدحجابی که آگاهانه یا ناآگاهانه در نوع پوشش خود و نحوه تعامل، گفت‌وگو، نگاه و رفتار سعی می کند از زیبایی های جسمی و جنسی خود در روابط اجتماعی بهره ببرد، به همان میزانی که از این صفت برخوردار است، احتمال وارد شدن آسیب های زیر را به خود افزایش می دهند و ما می توانیم با بیان این آسیب ها، در تصمیم گیری بهتر به او کمک نماییم.


الف) اختصاص وقت متنابهی از عمر گران قیمت خود برای افزایش زیبایی و جلب نظر دیگران که در بیشتر موارد جز نگاه هوس آلود و سوء استفاده قصد دیگری ندارند.


ب) درگیر کردن احتمالی ذهن خود در بخش دیگری از اوقات شبانه روز، در چگونه واکنش نشان دادن به نگاه های معنی دار جنس مخالف و دور شدن ذهن از فعالیتهای سازنده زندگی


ج) افراط در خریدن لباس، مواد آرایشی و تخریب منابع مالی خود یا خانواده


د) پیدا کردن احساسات ناخوشایند بعد از صرف وقت، هزینه و انرژی زیاد برای زیباسازی، هنگامی که به هدف خود نمی رسند.


ه) احساس نادیده گرفته شدن ظرفیت های علمی، مهارتی و خصوصیات انسانی فرد زمانی که از ظرفیت های جسمی و جنسی خود استفاده می کند، و در نتیجه محکوم کردن مخاطبین خویش.


و) بدبین شدن به بعضی از مردان و پسران در محیطی که زندگی می کنند و رنجش از جامعه ای که به اعتقاد او فاقد ادب و فرهنگ لازم است.


ز) تحریک دیگران به ایجاد انواع مزاحمت های مختلف برای خود و محکوم کردن جامعه و ناتوانی مسئولین در برقراری امنیت لازم.


ح) از دست رفتن خواستگاران و همسران فرهیخته و با اصالت و قابل اطمینان. (لازم است به این نکته توجه شود که مردان هنگام تصمیم گیری برای انتخاب همسر، به فطرت خود مراجعه می کنند و انتظار دارند با وقارترین و سر به زیر ترین دختر را شناسایی و انتخاب کنند؛ اگر چه مردی که به هوسرانی می افتد، از دختران اهل ارتباط و به اصطلاح سرزنده و شوخ طبع خوشش می آید؛ همان طور که زنان نیز علاقمندند همسرانشان در مواجهه با دیگر زنان، وزین و سر به زیر باشند؛ چرا که این گونه خواسته ها و انتظارات مربوط به فطرت انسانهاست.)


ط) تخریب نظام تصمیم گیری افراد در تصمیمات مهم زندگی»


منبع: کتاب «پوشش اسلامی»، ج ۱، ص ۴۱.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.