پیکر مطهر بانو فاطمه دهقان، دومین شهیده اهل خراسان رضوی حملات تروریستی کرمان عصر امروز سه شنبه در مشهد تشییع و در رواق حضرت زهرا (ع) حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهیده «فاطمه دهقان» در آغوش حرم مطهر رضوی آرام گرفت

به گزارش قدس آنلاین، عصر دیروز مراسم تشییع و وداع با پیکر پاک شهیده فاطمه دهقان با حضور جمع کثیری از مردم ولایت‌مدار و بانوان شهیدپرور در مهدیه مشهد آغاز شد و محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و عموی این بانوی شهیده، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی دوشادوش اقشار مختلف مردم مشهد در آیین تشییع حضور داشتند. در این مراسم حاضران ضمن انزجار از توطئه دشمنان، با شهدا و راه شهید سلیمانی تجدید بیعت کردند.

پیکر مطهر دومین شهید مشهدی حادثه تروریستی کرمان بر دستان مردم از مهدیه مشهد تا حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع شد و سپس جمع کثیری زائران همراه با خانواده عزادار شهید به رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی رهسپار شدند. در ادامه با حضور آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد نماز میت بر پیکر این شهید اقامه شد. 

این اجتماع باشکوه با شعرخوانی حاج احمد واعظی ادامه یافت و این ذاکر اهل بیت(ع) نیز ابیاتی در رثای شهدای حادثه تروریستی کرمان که در روز مادر به حضرت زهرا(س) پیوستند، تقدیم حاضران کرد:

از خون شما دوام خواهیم گرفت

یکرنگی  و انسجام خواهیم گرفت

امروز عزادار شماییم 

‌ولی فرداست که انتقام خواهیم گرفت

در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین  کاظم راشد یزدی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهدای حادثه تروریستی کرمان همگی از اعضای پیکره ملت ایران هستند که خانواده عزادار این شهیدان صبر پیشه کردند که زیباترین جلوه ایمان به خداوند هستند. این حادثه بسیار سهمگین بود و جز ایمان نمی‌توان در برابر این حادثه تحمل کرد. این حادثه ملت ایران را نسبت به توطئه های دشمنان آگاه کرد.

وی ادامه داد: سلمان فارسی با صبر و تلاش بسیار و مقاومت و رشادت‌ در راه خدا به آن مقام بالا رسید که پیامبر اکرم(ص) به او گفت: "سلمان منا اهل البیت".

حجت‌الاسلام راشد یزدی با اشاره به مقاومت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی افزود: ما در این جنگ، ۲۵۰ هزار شهید دادیم که از میان آن‌ها، ۶۵ هزار نفر متاهل بودند. ما در هشت سال جنگ تحمیلی صبر پیشه کردیم و نتیجه آن به فضل الهی نصرت و پیروزی بود. شهدا، جانبازان و اسرا در این جنگ از خودگذشتگی بسیاری نشان دادند.

او یادآور شد: امروز در جنگ غزه شاهد وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم و بی دفاع غزه هستیم که از زمان شروع جنگ تاکنون ۲۵ هزار نفر کشته شده‌اند. این جنگ باعث بیداری وجدان‌های بشری و انزجار از رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا شد.

 گفتنی است: شهیده فاطمه دهقان از خادمان کفشدار حرم مطهر رضوی از زمان مجروح شدن در حادثه تروریستی کرمان بی‌هوش و در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های این شهر بستری بود که روز شنبه مرگ مغزی وی اعلام شد و با توجه به وصیت شهیده فاطمه دهقان و پس از اعلام مرگ مغزی، اعضای بدن وی به چهار بیمار اهدا شد.

شهیده فاطمه دهقان همچنین دختر شهیده مریم قوچانی غروی از شهدای حمله تروریستی کرمان است که پس از چند روز به مادر شهیدش پیوست.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.