رییس بیمارستان رازی سراوان گفت: هر ماه بطور متوسط ۸۳۰ نوزاد در این مرکز درمانی متولد می‌شوند البته تمایل مادران به انجام زایمان طبیعی با توجه به شرایط مطلوب و حضور متخصصین کاربلد در این بیمارستان بیشتر است.

تولد ماهانه ۸۳۰ نوزاد در بیمارستان رازی سراوان

به گزارش قدس انلاین، محمود کهن سال روز چهارشنبه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۵۱۶ زایمان در بیمارستان رازی انجام شده که حدود ۸۰ درصد نوزادان به روش زایمان طبیعی بدنیا آمده‌اند.

وی ادامه داد: آمار تعداد زایمان‌های انجام شده در بیمارستان رازی سراوان حاکی از تمایل مادران برای انجام زایمان طبیعی به عنوان امن ترین روش است.

رییس بیمارستان رازی سراوان افزود: عمل زایمان سزارین در مقایسه با طبیعی عوارض جدی بر سلامت مادر می‌گذارد که در برخی موارد تبعات انجام آن غیر قابل جبران است و مادران و خانواده‌ها باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

کهن سال تاکید کرد: در بخش زنان و زایمان این بیمارستان تعداد هشت متخصص زنان و زایمان و چهار متخصص بیهوشی و ۷۰ ماما در حال ارائه خدمات به مادران و نوزادان هستند.

وی یادآور شد: در راستای ترویج زایمان طبیعی، با تلاش‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زایمان بی درد در بیمارستان رازی از اول دی ماه جاری راه‌اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.