مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی از ابتدای اجرای این طرح تا امروز ۴۶ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال کالا از طریق فروشگاه‌های خرد و زنجیره‌ای استان خرید کرده‌اند.

۴۶ هزار میلیارد ریال کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی خریداری شده است

به گزارش قدس خراسان، محمد امین بابایی اظهار کرد: اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد ماه سال جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سراسر کشور آغاز شده است و تاکنون هفت دهک جامعه تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۳ خرداد ماه تاکنون ۸۰۸ هزار و ۹۴۵ نفر از خانوارهای مشمول این طرح در خراسان رضوی کالاهای طرح تنظیم بازار را از طریق کالابرگ الکترونیکی به ارزش ۴۶ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال از ۱۳ هزار و ۸۶ فروشگاه خرد با ۱۳ هزار و ۹۱ دستگاه پوز و ۴۶۳ فروشگاه زنجیره ای با ۹۲۲ دستگاه پوز در استان خریداری کرده اند.

وی گفت: این استان رتبه نخست کشور را در شمار فروشگاه‌های خرد دارد و تا امروز این فروشگاه‌ها به انضمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ارایه کالابرگ الکترونیکی سه میلیون و ۷۱۵ هزار و ۱۱۳ تراکنش موفق داشته‌اند.

بابایی افزود: در این طرح مردم می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی و یارانه ای شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، گوشت گوساله منجمد، حبوبات، قند و شکر و برنج را از این فروشگاه‌ها و خرده فروشان یاد شده خریداری کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: دولت سیزدهم با هدف کاهش سوءتغذیه کودکان و افزایش امنیت غذایی خانوارها، برنامه ارتقای سلامت کودکان زیر پنج سال را از طریق حمایت تغذیه‌ای به اجرا درآورده است که ۲۰ هزار کودک در خراسان رضوی مشمول این طرح شده‌اند و آنان مشمول استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی هم می‌شوند اما به جای ۱۱ قلم کالا می‌توانند ۱۶ قلم کالا خریداری کنند که خرما، سیب، هویچ، گوجه فرنگی و کدو سبز نیز به آن اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.