عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تولید بار اول نگاهی بلند برای توسعه صنعت در کشور و حمایت از سرمایه گذاری در جاهایی است که ‌از ما ارزبری‌بالایی داشته اند. با تکیه بر تولید بار اول، اولا صرفه‌جویی بزرگ ارزی خواهیم داشت و ثانیا در زمینه توسعه بازارهای صادراتی جدید نیز تولید بار اول بسیار کمک کننده خواهد بود.

بستر تحقق صرفه‌جویی بزرگ ارزی صنعتی و توسعه بازارهای جدید صادراتی با تولید بار اول

روح الله متفکر آزاد،عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد حمایت از تولید بار اول،گفت: تولید بار اول یک سازوکار موفق در حوزه بومی سازی تجهیزات راهبردی صنعت بوده است و کمک خواهد کرد که تحریم های صنعت به حداقل اثرگذاری برسند و در بسیاری از زنجیره های ارزش به خودکفایی برسیم.

وی اظهار کرد: در  جایی که ما امکان تولید نداریم وقتی کالای وارد می کنیم فروشنده خارجی نیاز ما را می داند و این باعث می شود که بخشی از ارز ما از کشور خارج شود  در حالیکه نیاز واقعی مان را تامین می کند.

متفکر آزاد بیان کرد: وقتی تولید بار اول اتفاق می افتد یعنی برای تولید در جاهایی دست گذاشته ایم که قبلا امکانش نبوده است.بخش خصوصی و هر تولید کننده ای که این کار را انجام می دهند باید در سیستم اقتصادی مورد حمایت باشد لذا تمام  تمرکز ما در قانون تولید جهش دانش بینان حمایت از تولیدات دانش بنیانی است که برای  بار اول اتفاق افتاده است. در جاهایی از قانون گفتیم برای اینها مناقصه برگزار نشود  یا در رقابت با تولید کننده کهن یا وارد کننده قدیمی بازنده نباشند و  حمایت های از آنها صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:آلان زنجیره تولید مان به دلیل نبود خیلی از حلقه ها متوقف است که با تولید این حلقه ها توسط شرکت های دانش بنیان داخلی  ارزش افزوده ایجاد می شود که این ارزش افزوده تولید ما را در حلقه های مختلف به هم وصل و  رنگین می کند و خروجی اش این می شود که در جاهای که حلقه مفقوده تولید داریم و مجبوریم ارز بالایی خرج کنیم که این حلقه ها را وارد کنیم دیگه ارز را در کشور نگه داریم و از تولیدات خودمان استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه تولید بار اول نگاهی بلند برای توسعه صنعت در کشور است؛ گفت: تولید بار اول نگاهی بلند برای توسعه صنعت در کشور و حمایت از سرمایه گذاری در جاهایی است که ‌از ما ارزبری‌بالایی داشته اند. با تکیه بر تولید بار اول، اولا صرفه‌جویی بزرگ ارزی خواهیم داشت و ثانیا در زمینه توسعه بازارهای صادراتی جدید نیز تولید بار اول بسیار کمک کننده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.