وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه غذاهای بومی و محلی گیلان باید در عرصه کشوری و جهانی معرفی و احیا شود، گفت: احیاء و ثبت غذاهای بومی کشور به ویژه استان گیلان یکی از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

ضرغامی: اولویت‌ وزارت میراث احیاء غذاهای بومی گیلان است

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر یک روزه خود به گیلان و در حاشیه بازدید از یک مجموعه اقامتی و بومگردی در صومعه‌سرا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه غذاهای بومی و محلی گیلان باید در عرصه کشوری و جهانی معرفی و احیاء شود، اظهار کرد: احیا و ثبت غذاهای بومی کشور به ویژه استان گیلان یکی از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه گیلان مهد تمدن، اندیشه و منشا تفکر اسلامی در جامعه است، گفت: این استان دارای یک ظرفیت بالقوه در حوزه گردشگری و تاریخی است که توجه به آن می‌تواند منجر به پیشرفت در حوزه‌های مختلف شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از نیازهای گیلان را بسترسازی در حوزه گردشگری دانست و افزود: وزارت میراث فرهنگی تمام تلاش خود را در راستای فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری کشور و گیلان به کار گرفته است.

ضرغامی با تاکید بر لزوم توجه به تأمین زیرساخت‌های حوزه گردشگری در گیلان بیان کرد: گیلان یکی از  مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی بوده و این امر نشان‌دهنده ظرفیت این استان در حوزه‌های مختلف است که می‌تواند به رشد اقتصادی استان و در نهایت ارزآوری کمک کند.

وی گیلان را یکی از فرصت‌های مهم کشور در حوزه سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری دانست و گفت: قرار گرفتن گیلان در منطقه استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا می‌تواند این استان را به مقصد اصلی گردشگران خارجی تبدیل کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر لزوم توجه به نقش بخش خصوصی در توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی و علاقه‌مندان حوزه گردشگری به راحتی می‌توان بستر خوبی برای توسعه زیرساخت و امکانات فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.