خودنمایی بیلبورد بزرگ تبلیغ یک آرایشگاه در بلوار شهید صدوقی کرمان هنجارشکنی است که در سایه بی‌تفاوتی مسئولان انجام می‌شود.

نصب بیلبورد نامتعارف در کرمان؛ شورای فرهنگ عمومی در خواب! + عکس

چند روزی است که در گذر از بلوار شهید صدوقی کرمان معروف به جاده تهران یک بیلبورد بزرگ تبلیغ آرایش زنانه آنچنان جلب توجه کرده که مورد تعجب همگان شده است.

تبلیغ آرایش زنانه آن هم آرایش دایم و آن هم آرایش «جیغ» و توضیح بخشی از خدمات این آرایشگاه در ادامه بیلبورد آنچنان به قول خودشان جیغ است که هر راننده‌ای در گذر از زیر پل عابر پیاده جلوی اداره کل راه و شهرسازی کرمان لحظه‌ای پا را روی ترمز می‌گذارد تا آخر متن را بخواند و در آخر متعجب از زیر آن عبور می‌کند.

تبلیغ به رنگ صورتی و نوع متن انتخاب شده و البته نام این آرایشگاه آنگونه انتخاب شده که حتی خانم‌ها در تماشای این بیلبورد متعجبانه این نوع تبلیغ را به هم نشان می‌دهند و البته برخی‌ها شرمسارانه سرشان را پایین می‌اندازند.

اینکه هر فردی با تماشای این بیلبورد نامتعارف چه در ذهنش ایجاد می‌شود، بماند اما اینکه این هنجارشکنی چگونه در سایه بی‌تفاوتی مسئولان انجام می‌شود جای سوال دارد؟

گویا در جلسه صبح زود چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که اتفاقاً با حضور مسئولان ارشد استان، مسئولان نهادهای فرهنگی و تبلیغات اسلامی هم برگزار شده است این هنجارشکنی به گوش همگان رسیده و احیاناً اگر خودشان هم ندیده بودند، مطلع شدند اما در ظاهر اتفاقی برای جمع‌آوری آن نیفتاده و همچنان این تابلو بزرگ به رنگ صورتی آرایش زنانه را جیغ می‌زند.

اما آنچه در پس این هنجارشکنی‌ها به چشم می‌آید تداوم اقدامات قبح‌شکنانه در جامعه است که بدون هیچ نظارتی دوباره و چندباره تکرار شده و تصاویر متعددی از قبح‌شکنان نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود و جای سوال است که چه نهادی مجوز چاپ و نصب این بیلبوردها را در سطح شهر می‌دهد؟

چگونه این توقع می‌رود که وقتی تبلیغات آرایشگاه‌های زنانه و نوع خدمات آنها که حتی مطالعه متن آن احساس شرمساری به بیننده می‌دهد به راحتی در سطح شهر انجام می‌شود، عفاف و حجاب را در جامعه تبلیغ کرد و آیا عفاف و حجاب فقط به پوشش است؟

و در آخر باید روشن شود که راه و روش متولیان فرهنگ بر اساس کدام نظام‌نامه و مرامنامه پیش می‌رود که این بی‌فرهنگی در شهر جیغ می‌زند و متأسفانه شاهد بی‌توجهی ناظران و مقامات متولی نظارت و پیشگیرانه به این موضوعات هنجارشکنانه نیز کاملاً مشهود است.

شاید هم از نظر آنها اینکه چیزی نیست و قرار است در روزهای آینده بیلبوردهای بهتری مثلاً عکس زنان آرایش شده و مدل‌های آرایش را ببینیم که کاملاً آرایش جیغ نشان داده شود، آخر هنوز خیلی‌ها معنی دقیق آرایش جیغ را نمی‌دادند و باید با عکس نمایش داده شود و این تازه اول راه است؛ مسئولان پاسخ بدهند!

استان کرمان , حجاب , عفاف و حجاب ,

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.