عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد بناهای مدارس غیردولتی استیجاری بوده، گفت: از میان موارد استیجاری ۵۰ درصد از این مدارس، استانداردهای لازم برای مدرسه بودن را ندارند.

۵۰ درصد مدارس غیردولتی استانداردهای مدرسه بودن را ندارند

محمدمهدی زاهدی با اشاره به طرح جدید مجلس برای ساماندهی مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ابعادی که در این طرح به آن پرداخته شد، موضوع استحکام بنا و استاندارد بودن بنای مدارس بود که ضرورت دارد در این زمینه نیز استانداردهای دقیق‌تری تعریف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمار، ۸۰ درصد مدارس غیردولتی استیجاری هستند و فقط ۲۰ درصد تملیکی، افزود: از بین مدارس استیجاری نزدیک به ۵۰ درصد استاندارد لازم برای اینکه بنای مورد نظر مدرسه باشد را ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با رعایت نکردن همین استانداردها بود که حوادثی مانند حادثه آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان رخ داد و فاجعه‌ای ایجاد شد. لذا بر سر رعایت استانداردها اصلا نباید کوتاه آمد. برای نمونه وقتی آتش سوزی صورت گیرد و تعدادی زیادی از بچه ها بخواهند از آتش فرار کنند، شرایط کلاس باید به نحوی باشد که دانش آموز راه گریز از آتش را داشته باشد.

وی اضافه کرد: محیط مدرسه باید به نحوی باشد که دانش آموزی که نیاز به بازی و انجام امور فوق برنامه را دارد، فضایی برای این مهم داشته باشد و نباید دانش آموز را در فضای یک ساختمان محبوس کرد.

زاهدی یادآور شد: در طرح جدید مجلس، مسئولیت این حوزه به عهده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گذاشته شد و قرار شد از مشاوران مورد تأیید نیز کمک بگیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین در طرح جدید این تقسیم بندی صورت گرفت که مدارس در حال ساخت و مدارس در حال بهره برداری نیز استانداردها را رعایت کنند. مدارس استیجاری باید ظرف ۵ سال این استانداردها را رعایت کنند یا تغییر مکان دهند تا ما اطمینان داشته باشیم، محلی که دانش آموزان در آن درس می‌خوانند، مناسب تحصیل دانش آموزان است.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.