مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به تولید بیش از یک‌هزار تن ماهی خاویاری در گیلان گفت: در طی ۹ ماه گذشته و با تلاش‌های فعالان حوزه خاویار، تاکنون یک‌هزار و ۶۲۰ تن ماهی خاویاری در گیلان تولید و برداشت شده است.

تولید بیش از ۱۰۰۰ تن ماهی خاویاری در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز پرورش ماهیان‌ خاویاری در رشت و در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید بیش از یک‌هزار تن ماهی خاویاری در گیلان اظهار کرد: در طی ۹ ماه گذشته و با تلاش‌های فعالان حوزه خاویار، تاکنون یک‌هزار و ۶۲۰ تن ماهی خاویاری در گیلان تولید و برداشت شده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان خاویاری یک شغل با درآمد بسیار زیاد در گیلان محسوب می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از دوهزار تن گوشت ماهی خاویاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان در مزارع پرورش ماهیان خاویاری گیلان تولید شود. 

مدیرکل شیلات گیلان یکی از دلایل افزایش پرورش ماهیان خاویاری را استفاده از فعالان این حوزه دانست و افزود: از دیگر دلایل رشد پرورش خاویار در گیلان استفاده از ظرفیت غیرفعال مزارع پرورش ماهیان سردآبی در استان است

خلیلی با اشاره به رتبه دوم گیلان در تولید و پرورش ماهیان خاویاری بیان کرد: گیلان با دارابودن ۱۰۵ مزرعه پرورش ماهی خاویاری جایگاه دوم را بعد از مازندران به لحاظ تعداد و سطح مزارع پرورش این گونه از ماهیان در کشور دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.