مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا با ورود سامانه بارشی به کشور بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش باران خواهند بود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب،‌ غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر بارش برف، باران و وزش باد آغاز می‌شود.

به گفته وی روز سه‌شنبه سامانه بارشی در مناطق شمال و غربی تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از مرکز،‌ جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم را در بر می‌گیرد.

او گفت: روز چهارشنبه گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق  گفته شده در  شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور را فرا می‌گیرد. روز پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش‌های پراکنده و برای سایر مناطق جو پایدار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در  این مدت در مناطق سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات بارش به‌ صورت برف است به‌ ویژه در ارتفاعات البرز بارش برف قابل ملاحظه خواهد بود.

وی همچنین از صدور هشدار نارنجی هواشناسی از فردا  تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در این مدت شاهد بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف، کاهش نسبی دما و در مناطق گرمسیر رعدوبرق خواهیم بود و کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری شامل این بارش ها خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.