کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با وجود جو به نسبت آرام و پایدار در استان، دمای هوای امشب مشهد به ۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

دمای هوای مشهد به ۲ درجه زیر صفر می‌رسد/ افزایش پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید

به گزارش قدس خراسان، مرتضی اثمری اظهار کردد: بر همین اساس پدیده مه و کاهش دید در اوایل روز فردا در برخی نقاط استان به خصوص در نواحی سردسیر و مرتفع قابل پیش‌بینی است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین وزش باد در نواحی بادخیز به خصوص در جنوب و جنوب شرق خراسان رضوی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از روز جمعه و همچنین طی روز شنبه، سامانه بارشی بر روی استان فعال خواهد شد که پیامد آن، بارش باران و برف در بیشتر نقاط خواهد بود و همچنین بارش برف در نواحی شمالی و سردسیر قابل پیش‌بینی است.

اثمری افزود: در این مدت بیشترین میزان حجم بارش در نواحی شمال و شمال غرب خراسان رضوی رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: با خروج این سامانه ناپایدار از روز یکشنبه وزش باد در بیشتر نقاط خراسان رضوی افزایش خواهد یافت و موجب افزایش پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید خواهد شد.

وی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین صفر تا هفت درجه سلسیوس در نوسان بوده است گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به هفت درجه و کمینه دمای هوای این کلانشهر نیز به ۲ درجه زیر صفر خواهد رسید.

اثمری افزود: طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۱۲درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ بردسکن با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی گفت: بیشترین میزان بارندگی طی این مدت از شهرستان‌های قوچان و کلات با یک دهم میلیمتر گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.