۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: 961257

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود سامانه جدید بارشی از امشب تا اواخر روز جمعه در سطح استان خبر داد.

کولاک برف و باران در کردستان

به گزارش قدس آنلاین، رحیم صدیقی با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی اظهار داشت: از اول امشب در شهرهای سقز، دیواندره، بیجار، بانه، مریوان، شمال سنندج، قروه و دهگلان رگبار برف داریم.

وی افزود: اواخر امشب در سنندج، سروآباد و کامیاران رگبار برف و باران بصورت متناوب در انتظار بوده اما از ظهر فردا کم‌کم بارش‌ها تا جمعه شدت گرفته و با کاهش دما همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه در تمام استان بارش برف خواهیم داشت، از صدور هشدار سطح زرد خبر داد و گفت: عمده بارش‌ها برای ظهر پنج‌شنبه و جمعه پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: همزمان با فعالیت این سامانه شاهد بارش برف و باران در گردنه‌ها، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، مه گرفتگی و وزش باد شدید در استان خواهیم داشت.

صدیقی اعلام کرد: منطثه اثر این سامانه بیشتر مربوط به شهرستان‌های مریوان، سروآباد و مناطق سلین و ارتفاعات شمالی استان است.

وی اذعان داشت: برای صبح روز شنبه هفته آینده یخبندان در سطح استان پیش‌بندی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان درباره وضعیت دما، متوسط میانگین دما را ۲.۲- درجه سانتی‌گراد ذکر کرد و افزود: در همین مدت قاملو با منفی ۶.۲ درجه سانتی‌گراد و سلین ۱۴.۱درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه استان را به خود اختصاص داده‌اند. 

صدیقی خاطرنشان کرد: در طول شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارش‌ها در استان مربوط به سلین اورامان با ۱۴.۱ میلی‌متر و کمترین هزارکانیان با ۲.۱ میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.