نگاهی اجمالی و گذرا به پیشرفت های کشورمان، ثابت می کند که مردم غیور و عزتمند ایران و نظام اسلامی در سایه ایمان به خدا و با توسل به اهل بیت علیهم السلام، زیر سایه پرچم وحدت، عزت خواهی، دینداری و ولایت مداری، گام های خود را قوی تر از گذشته برمی دارد

انقلاب اسلامی نشان داده که مردم سالاری دینی چه ثمره هایی دارد

به گزارش قدس خراسان، نگرش انقلاب اسلامی در برقراری عدالت و جهانشمولی دین در پهنه حیات انسانی، نه از 45 سال پیش بلکه از دوران نهضتی با مفاهیم بلند و آرمان های والای امام خمینی(ره) بروز و ظهور پیدا کرد و امروز مردم سالاری دینی در میان صاحب نظران دنیا، جایگاه ویژه ای دارد زیرا جهانیان دریافتند که دین می تواند با حضور مردم، حاکمیتی قوی، ایمانی و انسانی را رقم زند و رشد و پیشرفت مادی و معنوی بشریت را تضمین کند. در واقع انقلاب اسلامی، رژیم طاغوت را به نظام مردم سالار تبدیل کرد و نشان داد که حضور مردم در همه‌ مسائل به حل مشکلات می انجامد.

فراموش نمی کنیم که ایران اسلامی تحت ظلم های طاغوت پهلوی و استثمار و ستم استکبار بود و هیچ ارزشی برای مردم این دیار دینمدار و غیور قائل نبودند؛ این نکته مهمی است که می تواند نیک و بد و خالص را از ناخالص جدا کند و یادآور شود که ملت با تکیه بر اتحاد و هدایت مردی الهی، افتخار آفریدند و انقلابی را به نتیجه رساندند که امروز امید دلهای آزادگان و خار چشم مستکبران است. و البته امروز که به اوج قله نزدیک شده و حرکت خود را با ایمان راسخ و ولایت پذیری در این مسیر ادامه می دهیم، بدون شک، عزت ملی، دوری از وابستگی، قدرت بازدارندگی دفاعی، اثرگذاری در تصمیم گیری های انرژی جهان و تاثیرگذاری سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... منطقه ای و بین المللی، دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی در این چند دهه به همگان نشان داده و خاطر نشان کرده که مردم سالاری دینی چه ثمره هایی دارد.

قوت علمی و فناوری، رشد سواد و آموزش، تربیت متخصصان برجسته، توجه به زیرساخت های کشور، اهتمام به حضور مردم از جمله جوانان و بانوان در عرصه های مختلف نظام، تقویت روابط خارجی و ارتباطات سیاسی و اقتصادی و علمی و فناورانه و...،

از دیگر نتایج و پیشرفت های این انقلاب مردمی و دینی است که علیرغم فشارها، رنج ها و فنته های روزانه و دشمنی های مدام استکبار برضد این نظام قدرتمند، باز هم شاهد آن بوده و می دانیم که این راه با روایت درست و تبیین همگانی و البته بنیه مستحکم ملت ایران و نظام اسلامی ادامه خواهد داشت.

نگاهی اجمالی و گذرا به پیشرفت های کشورمان، ثابت می کند که مردم غیور و عزتمند ایران و نظام اسلامی در سایه ایمان به خدا و با توسل به اهل بیت علیهم السلام، زیر سایه پرچم وحدت، عزت خواهی، دینداری و ولایت مداری، گام های خود را قوی تر از گذشته برمی دارد و با کمک گرفتن از ارواح طیبه شهدا به ویژه شهیدان این انقلاب و نظام که جان خود را برای آرمان ها و ارزش های دین و معصومین علیهم السلام تقدیم کردند، به فتح قله و ظفر خواهد رسید. بدون تردید، یکی از مصادیق استمرار این حضور و تلاش جاودان برای سربلندی و پیروزی نهایی، با شرکت در انتخابات پیش رو رقم خواهد خورد و در آن روز همه دنیا با این نگرش، به الگوپذیری از مفاهیم و مولفه های نظام اسلامی و مردم سالاری دینی خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.