مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: ۷۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۴ سامانه نظارت تصویری در کلیه محورهای شریانی، شریانی اصلی، آزادراهی و بزرگراهی استان نصب شده است.

نصب ۱۰۱ سامانه هوشمند نظارتی در محورهای گیلان

به گزارش قدس انلاین، غلامعلی نیک فهم از تجهیز محورهای استان گیلان به سیستم های هوشمند حمل و نقل با هدف ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده ها خبر داد و اظهار کرد: ۷۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۴ سامانه نظارت تصویری در کلیه محورهای شریانی، شریانی اصلی، آزادراهی و بزرگراهی استان نصب شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط و موقعیت استان گیلان که در تمام طول سال از تردد بسیار بالایی در محورهای ارتباطی برون شهری برخوردار است، لزوم گسترش تجهیزات حمل و نقل هوشمند و استفاده از اطلاعات آنها به منظور برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۴ سامانه ترددشمار نیز در ۵۲ محور رشت و برگشت استان فعال است، گفت: این سامانه ها اطلاعات و گزارش‌های مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند.

آسفالت ۲۷۹ کیلومتری راه های گیلان

نیک فهم در ادامه به اجرای عملیات بهسازی و روکش حفاظتی آسفالت راه های استان در ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد و متذکر شد: هدف از نگهداری راه ها، کاهش میزان خرابی جاده، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب است.

وی از آسفالت گرم ۲۰۳ کیلومتر، ماسه آسفالت ۲۱ کیلومتر و آسفالت حفاظتی(اسلاری سیل) ۵۵ کیلومتر از جاده‌های استان خبر داد و بیان کرد: روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ با هدف آب بندی سطحی جاده، جوان سازی آسفالت‌های قبلی، بهبود اصطکاک سطح محور و افزایش عمر روسازی در استان انجام گرفته و در این راستا، ۳۳ کیلومتر به این روش آسفالت و ۱۰ کیلومتر نیز درزگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در سال جاری ۵۴ پروژه راهداری با اعتباری بالغ بر ۷۳۱۱ میلیارد ریال در حال اجراست، اضافه کرد: از این میان ۶ پروژه به مبلغ ۸۴۲ میلیارد ریال به اتمام عملیات رسیده و ۲۰ پروژه به مبلغ ۳۲۸۵ میلیارد ریال در دست اجرا می‌باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.