نخست وزیر دولت موقت پاکستان وضعیت برگزاری انتخابات عمومی امروز در این کشور را عادلانه‌، مسالمت آمیز و با مشارکت بالای رای دهندگان توصیف و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات منادی آینده‌ای روشن‌تر برای پاکستان باشد. 

نخست وزیر پاکستان روند برگزاری انتخابات را عادلانه و مسالمت آمیز توصیف کرد 

به گزارش قدس آنلاین، انوار الحق کاکر طی پیامی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات عمومی این کشور در فضای آرام، شفاف و مسالمت آمیز را به نهادهای انتخاباتی، انتظامی و نیروهای مسلح پاکستان تبریک گفت‌.

زمان رسمی اخذ رای در تمامی حوزه‌های انتخاباتی مجالس ملی و ایالتی در شهرهای مختلف پاکستان ساعت ۱۷ عصر امروز به وقت محلی به پایان رسید و اکنون شمارش آرا ادامه دارد.

باوجود تدابیر شدید امنیتی در پاکستان وقوع چند انفجار تروریستی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان این کشور جان ۶ نفر از نیروهای امنیتی را گرفت و تعدادی دیگر زخمی شدند.

نخست وزیر موقت پاکستان در پیام خود گفت: انتخابات مهم امروز نه تنها گواهی بر انعطاف پذیری و قدرت فرآیندهای دموکراتیک پاکستان بلکه نشان دهنده روح تسلیم ناپذیر مردم است.

وی افزود: مشارکت و اشتیاق مردم پاکستان سنگ بنای این روند دموکراتیک بوده است. مشارکت بالای رای دهندگان نشانه روشنی از تعهد عمومی برای شکل دادن به آینده روشن است.

نخست وزیر پاکستان گفت: با وجود حوادث اندک تروریستی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان، تلاش‌های نیروهای امنیتی و کمیسیون انتخابات برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سراسر کشور قابل ستایش است.

در انتخابات امسال پاکستان ۱۲۸ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از ۶۹ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر از آنها مرد و بیش از ۵۹ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر نیز زن هستند.

شبکه‌های خبری پاکستان هم اکنون در حال اعلام نتایج غیررسمی نتایج انتخابات در حوزه‌های مختلف این کشور هستند با این حال نتیجه نهایی و اعلام رسمی هرگونه پیشتازی احزاب از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.