دولت آلمان بار دیگر نسبت به وضعیت غیرنظامیان در غزه ابراز نگرانی و از راه حل دو دولتی در فلسطین حمایت کرد.

حمایت آلمان از راهکار دو دولتی در فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، مقامات آلمان در حالی در مورد وضعیت اسفناک فلسطینیان در غزه ابراز نگرانی می‌کنند که صدراعظم این کشور در دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرده که از حق رژیم صهیونیستی جهت دفاع از خود حمایت می‌کند.

به گزارش میدل ایست مانیتور، کاترین دشاور، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در جریان یک نشست مطبوعاتی در برلین عنوان کرد: این موضوع که آلمان چقدر نگران وضعیت مردم غزه است، کاملا واضح و مبرهن است.

وی در اظهاراتش بر لزوم حفاظت بیشتر بر غیرنظامیان در غزه تاکید کرده و نسبت به آسیب بزرگ فلسطینی‌ها تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات آلمانی در مورد حمایت از غیرنظامیان فلسطینی در حالی عنوان شده است که پیشتر این کشور  ۱۰ هزار گلوله تانک به سرزمین های اشغالی و جهت تداوم جنگ در غزه علیه غیرنظامیان فلسطینی ارسال کرد. 

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز اوایل هفته گذشته خواستار دسترسی کمک‌های بشردوستانه بیشتر برای ساکنان غزه شده و تنها راه حل موجود برای توقف جنگ را راه حل دو دولتی عنوان کرد.

طبق گزارشات سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم، دارو تحت فشار قرار داده و آواره کرده است. ضمن اینکه ۶۰ درصد از زیرساخت های غزه نیز کاملا آسیب دیده و ویران شده است.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی با حملات خود به نوار غزه، موجب شهادت دست کم ۲۷ هزار و ۹۴۷ فلسطینی شده است و ۶۷ هزار و ۴۵۹ نفر دیگر را هم زخمی کرده است. بخش عمده جان‌باختگان این حملات زنان و کودکان فلسطینی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.