دبیرکل ناتو می‌گوید که رییس جمهور سابق آمریکا با حرف‌هایش درباره تشویق روسیه به حمله به اعضای این ائتلاف نظامی، جان سربازان آمریکایی و متحدانش را به خطر می‌اندازد.

دبیرکل ناتو: ترامپ جان سربازان آمریکایی و اروپایی را به خطر می‌اندازد

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا گفته است که روسیه می‌تواند هر بلایی که می‌خواهد بر سر هر کدام از اعضای ناتو که سهم خود را به این ائتلاف نظامی پرداخت نکنند، بیاورد؛ اظهاراتی که واکنش ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو را به همراه داشت.

استولتنبرگ گفت: هر اظهارنظری درباره اینکه متحدان ناتو از یکدیگر دفاع نخواهند کرد، امنیت همه ما از جمله آمریکا را تضعیف کرده و جان سربازان آمریکایی و اروپایی را به خطر می‌اندازد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده می‌شود، واشنگتن همچنان متحدی مقتدر و متحد به ناتو باقی بماند.

ترامپ در جریان گردهمایی حامیانش در کارولینای جنوبی با یادآوری پرسش و پاسخ با رئیس جمهوری یک کشور «بزرگ» در جریان نشستی با سران ناتو، اظهار داشت: او گفت که «اگر سهم‌مان را پرداخت نکنیم و روسیه به ما حمله کند، شما از ما حمایت می‌کنید؟»

وی افزود: در پاسخ گفتم «شما سهم‌تان را پرداخت نکردید؟ یعنی تخلف کرده‌اید؟» و جواب داد «بله، فرض بگیرید چنین اتفاقی افتاده است». پاسخ من این بود «نه، از شما حمایت نخواهم کرد. در واقع، (روسیه) را ترغیب می‌کنم که هر بلایی که می‌خواهد سرتان بیاورد. باید سهم‌تان را بپردازید.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.