سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی از زمان تشکیل اداره بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در این استان شناسایی شده که ۱۲ هزار میلیارد ریال آن مربوط به سال جاری است.

۳۰ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در استان مرکزی کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا جنتی افزود: فرارهای مالیاتی کشف شده مربوط به حدود ۱۵ نفر است و کل مالیات اخذ شده یک سال گذشته این استان از مودیان اشخاص حقیقی از جمله پزشکان، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، دفاتر اسناد رسمی، مشاوران املاک، طلا فروشان و آهن فروشان کمتر از فرار مالیاتی یک پرونده در استان مرکزی است.

وی بیان کرد: همه تلاش‌ها در استان مرکزی برای شناسایی فرارهای مالیاتی به کار گرفته شده و با تدابیر اندیشیده شده موفقیت‌های خوبی در سال جاری کسب شده است.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: ۳۷ هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون عوارض مالیات بر ارزش افزوده از محل پرداخت مودیان مالیاتی این استان به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایر و روستایی بدون دهیاری استان مرکزی واریز شده است.

جنتی اظهار کرد: آشنایی با قوانین مالیاتی یک امر ضروری است و بسیاری از مردم به دلیل نداشتن آگاهی کافی زمینه فرار مالیاتی را برای افراد سودجو فراهم می‌کنند.

وی گفت: مردم بدانند بر اساس ماده ۱۸ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی، با هر ۱۰ تراکنش مالی که از طریق کارت‌خوان‌ها انجام می‌دهند، ارزش افزوده یکی از آنها به صورت رندوم (تصادفی) به حساب فرد برگردانده می‌شود.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان مرکزی یادآور شد: ۸۰ هزار مودی مالیاتی سال گذشته در این استان اظهارنامه مالیاتی پُر کردند که حدود ۵۵ درصد آنها مالیاتی پرداخت نکردند و معاف از مالیات شدند.

جنتی تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت شناسایی افرادی که به دنبال فرار مالیاتی هستند موارد لازم را برای پیگیری از طریق شماره گویای ۱۵۲۰۶ اطلاع دهند و یا به سایت intamedia.ir مراجعه و وارد قسمت گزینه سوت‌زنی شوند.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است و بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.