مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح تعمیر اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو در بوشهر آماده بهره‌برداری شد.

پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر آماده بهره‌برداری شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد شکیبی نسب روز پنجشنبه در بازدید سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کلی دریایی این سازمان از طرح تعمیر اساسی «پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو بوشهر» اظهار کرد: بخش دریایی این پایانه اواخر سال گذشته همزمان با دومین سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان در حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: تعمیر اساسی بخش خشکی پایانه نیز با توجه به حجم طرح و عملیات انجام شده با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار، بسیار فراتر از تعمیر و در حد و اندازه احداث یک طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: خرداد ماه سال ۹۳ مهلت تعیین شده برای این طرح بود که با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی برای سرعت بخشی، پایانه بین المللی شهید حقگو پنج ماه پیش از موعد آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: پایانه مسافربری دریایی در بوشهر که پس از گذشت حدود ۲۰ سال تبدیل به یک مخروبه شده بود اکنون متناسب با استاندارد روز بین المللی احداث و آماده بهره‌برداری است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در چشم انداز فعالیت این پایانه انجام تورهای داخلی به مقاصد کیش و قشم و همچنین مسافربری حدفاصل بوشهر و کشورهای خلیج فارس پیش بینی شده است.

وی افزود: پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر همزمان با طرح گردشگری دریایی نوروز ۱۴۰۳ پذیرای هم وطنان برای گردشگری در آب‌های بوشهر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.