وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت کنونی حاکمیت را به حلقه‌های میانی داده است و شما حلقه‌های میانی در حوزه صنایع نرم هستید و وظیفه ما تسهیلگری و حمایتگری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام: دولت سیزدهم حاکمیت را به حلقه‌های میانی داده است

به گزارش قدس خراسان، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دیدار با فعالان حوزه صنایع خلاق، فرهنگی و دانش بنیان مشهد عنوان کرد: در خراسان رضوی ظرفیت‌ ایجاد هاب صنایع فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد و لذا تلاش ما بر این است که مسائل فرهنگی را در استان به مفاد تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه امکانات تقنینی و قانون‌گذاری به صورت کامل در اختیار وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: برنامه تحول دولت سیزدهم ۳۷ سرفصل دارد که یکی از این موارد صنایع خلاق فرهنگی است و با هدف تحقق این برنامه ستاد صنایع خلاق فرهنگی را در تهران ایجاد کرده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت کنونی حاکمیت را به حلقه‌های میانی داده است و شما حلقه‌های میانی در حوزه صنایع نرم هستید و وظیفه ما تسهیلگری و حمایتگری است.

اسماعیلی  با اشاره به اینکه می‌خواهیم همه صنوف فرهنگی را به وزارت فرهنگ مرتبط کنیم، گفت: ما این آمادگی را داریم که شرکت‌ها ضمن اینکه مجوز صنوف دیگر را دارند، به عنوان مؤسسه فرهنگی نیز آن‌ها را ثبت کنیم تا از همه مزایای یک مؤسسه فرهنگی برخوردار شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رویکرد در همه بخش‌های وزارتخانه ارتقای وضعیت علمی به سمت بهره‌مندی از فناوری‌های نو است، گفت: به دلیل اینکه فناوری‌های نو در آغاز راه هستند، می‌توانیم جهش زیادی داشته باشیم و این می‌تواند مزیت ما در حوزه اقتصاد فرهنگ باشد.

نیازمند نگاهی ملی به مشهد در زمینه تخصیص تسهیلات هستیم


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه خطاب به وزیر ارشاد گفت: بعد از اینکه دستور پیگیری صنایع خلاق و فرهنگی را صادر کردید، ابزارهای قانونی‌مان برای پیگیری این موضوع کم بود اما با توجه به پتانسیلی که وجود داشت این جلسه شکل گرفت.

محمد حسین‌زاده افزود: در این جلسه از بخش خصوصی و دولتی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، ان‌شاءالله این جلسات ادامه خواهد داشت و روزهای خوبی در انتظار دوستان خواهد بود.

وی افزود: از جمله مسائل دوستانی که در صنایع نرم، خلاق و نوآور فعالیت دارند ایجاد مجوزهایی برای گسترش فعالیت‌ها است، باید در وزارتخانه مجوزهای جدید ایجاد کنیم تا دست شرکت‌ها در فعالیت‌هایشان بازتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در زمینه تخصیص تسهیلات نیز نیاز به نگاهی ملی در این حوزه داریم، همه کسانی که در این جلسه حضور دارند تعداد زیادی شغل ایجاد کرده‌اند و توانمندی‌ها خیلی بالاست و این جمع نمونه‌ای از فعالان حوزه صنایع خلاق و نوآور در مشهد هستند.

گفتنی است؛ در این جلسه صاحبان صنایع خلاق و نوآور مشهد مشکلات و دغدغه‌هایشان را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردند.

خبرنگار: فریده خسروی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.