۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 966058

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۹۲ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار باقی مانده است. اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تورم در این کشور بالاتر از حد انتظار است، بنابراین بازارهای مالی نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ناامید شده‌اند و احتمال می‌دهند این روند از ماه ژوئن آغاز شود.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۴۵ درصدی به ۲۰۳۳ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.
شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا ۰.۳ درصد در ژانویه افزایش ماهانه داشته است، در حالی که در دسامبر با یک کاهش ۰.۱ درصدی مواجه بود. این رقم بیشترین افزایش از اوت ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

بازارها پیش بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری میلادی پایین بیاورد اما زمانبندی آن مشخص نیست. تاخیر در پایین آوردن نرخ بهره بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد و هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا می‌برد.
بانک مرکزی چین تصمیم خود در مورد نرخ بهره را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود هیچ تغییری در سیاست‌های این بانک صورت نگیرد. سرمایه‌گذاران همچنین تحولات مربوط به محرک‌های مالی جدید مقامات چینی را در ماه‌های آینده زیر نظر دارند.
از طرف دیگر، تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد و می‌تواند تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را بالا ببرد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۱.۳۲ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۱۷ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۲ درصدی ۹۰۶ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.