براساس تازه ترین تحقیقات انجام شده جو بایدن در رده چهاردهم بهترین روسای جمهور تاریخ آمریکا و دونالد ترامپ در رده آخر این لیست قرار گرفتند.

ترامپ بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شد

به گزارش قدس آنلاین، در تحقیقات جدید انجام شده توسط گروهی از متخصصان و کارشناسان ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن در رده چهاردهم بهترین روسای جمهور تاریخ آمریکا و رقیب اصلی جمهوری خواه وی دونالد ترامپ، در رده آخر قرار دارد.

این تحقیقات از ۱۵ نوامبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ از برخی اعضای فعلی و سابق بخش سیاست های اجرایی و روسای جمهور موسسه علوم سیاسی آمریکا انجام شده، موسسه ای که قویترین سازمان کارشناسان علوم اجتماعی در سیاست های ریاست جمهوری است.

براساس این نظرسنجی «آبراهام لینکولن»، بهترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست.

بر این اساس، جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا، بالاتر از «وودرو ویلسون»، «رونالد ریگان» و «یولیسیز سایمن گرانت» قرار گرفته است. در این تحقیقات باراک اوباما در رده هفتم بهترین روسای جمهور تاریخ آمریکا قرار گرفته که رتبه وی نسبت به تحقیقات سال گذشته ۸ پله بالا آمده است.

در این تحقیقات دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، در رده آخر یعنی رتبه ۴۵ قرار گرفته و این بدان معناست که ترامپ بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست. «جیمز بیوکانن» در رده ۴۴، «آندرو جانسون» در رده ۴۳، «فرانکلین پیرس» در رده ۴۲ و «ویلیام هنری» در رده ۴۱ قرار گرفته اند.

علاوه بر این، در این تحقیقات، تفاوت های ایدئولوژیک و تعصب آمیز بین افراد حاضر در این تحقیقات رتبه بندی شد و بر این اساس، پاسخ دهندگان اظهار کردند که به طور کلی تفاوت فاحشی را ترجیح نمی دهند.

با این حال، یک شکاف چشمگیر تعصب آمیزی در رتبه بندی باراک اوباما و جو بایدن پدیدار شد که براساس آن، پاسخ دهندگان دموکرات آنها را به طور متوسط به ترتیب در رده ششم و سیزدهم قرار داده و جمهوری خواهان آنها را در رده پانزدهم و سی ام قرار دادند.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز ۲۳ ژانویه در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت نیوهمپشایر رقیب خود نیکی هیلی را شکست داد و پیروز این ایالت شد.

ترامپ همچنین در ۱۵ ژانویه اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا برای انتخابات ۲۰۲۴ را به سود خود به پایان رساند و در این میدان مهم انتخاباتی با فاصله چشمگیری نسبت به سایر رقبای خود پیروز شد.

وی علاوه بر این، در ۹ فوریه، سومین عرصه رقابت درون حزبی در ایالت نوادا و جزایر ویرجین را با پیروزی به پایان رساند تا یک گام دیگر به کسب نامزدی حزب نزدیک شود.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها گناهکار شناخته نشده است.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.