وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع‌دستی هویت دنیاست و می‌تواند دنیا را به فرهنگ‌های اصیل خود بازگرداند.

ضرغامی: صنایع‌دستی می‌تواند دنیا را به فرهنگ‌های اصیل خود بازگرداند

به گزارش قدس آنلاین، گردشگری و صنایع دستی،سید عزت‌الله ضرغامی روز یکشنبه -سی‌ام بهمن-، از هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر بازدید کرد و به گفت‌وگو با هنرمندان حاضر در این نمایشگاه پرداخت.

ضرغامی در حاشیه این دیدار گفت: این جشنواره با ویژگی بین‌المللی برگزار می‌شود و کارهای برجسته در برخی رشته‌ها در اینجا نمایش داده می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای عرضه هنر صنایع‌دستی در عرصه جهانی است. برجسته‌ترین کشور در حوزه صنایع‌دستی هستیم و برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند در زمینه تعامل و برقراری ارتباط در این حوزه موثر باشد.

وی افزود: کارهای فاخر به عنوان نمونه انتخاب و برای اقشار مختلف مردم از دانش آموزان تا دانشجویان و اساتید نمایش داده شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: تعامل و برقراری ارتباط بین دانش و هنرهای کشورها می‌تواند به ارتقای سطح هنر صنایع‌دستی بی‌انجامد و وسیله‌ای برای همکاری و انتقال تجربه و فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی را هویت دنیا می‌دانیم و معتقدیم اگر دنیا به فرهنگ‌های اصیل خودش بازگردد و از فرهنگ یکسان‌سازی تحمیلی که برای کشورها تجویز می‌شود فاصله بگیرد قطعا برای مردم دنیا مفید خواهد بود

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.